söndag 17 juni 2012

alkohol+ fortsatt diet

Först vill jag ge lite tankar om Alkohol. Jag får ofta kastat i ansiktet på mig att en öl kan du dricka, bara en snaps. Flertalet människor som ska tjata i mig ölen. När jag var på sweden rock så fick jag dricka precis hur mycket jag vill och när jag ville och detta gick absolut inte till överdrift, snarare tvärtom.

Varför?
Jag vill inte ha alkoholen som en del av mitt liv, själv mår jag rätt dåligt till och från efter jag har druckit, då menar jag inte bakfylla utan psykiskt dåligt. Är jag med mina barn så tycker jag inte de får den uppskattning de ska ha. När jag är bakfull kan jag inte hjälpa till med hemmet och jag tycker allt är jobbigt även mig själv. Jag står INTE över alkoholen pga träningen. Den största anledningen är att jag tycker folk överlag beter sig mer eller mindre illa när de dricker, de blir människor som de inte är egentligen, väldigt egoistiska. Tror inget barn i världen vill ha eller se sin far packad och jag vill inte ge dom den upplevelsen heller.

Givetvis partar jag till det ibland men oftast mår jag rätt dåligt av det efteråt. När nån säger vill du ha en öl så svarar jag nästan på automatik - Nej tack det är bra. Jag ser djävulen i ALL alkohol och vill inte ha den i mitt liv, den bara förstör. Jag lever ett kanon bra liv och vill inte förstöra det med ångest. Mina barn och min fru har bättre användning av mig när jag är nykter och speciellt när jag mår bra.

Nu låter det nästan som jag är eller har varit alkis men det är dock inte sanningen, ni som känner mig väl vet att jag i stort sett aldrig dricker, varför jag helst inte dricker och varför bara en öl gör mer skada en nytta.

Får avsluta med att jag har inget emot att andra dricker. Bara jag slipper skiten.



Nu till nått annat. Träningen går alldeles lysande. Har precis haft inne cykeln på lite nödvändig service som kostade mig 2000 riksdaler så nu kan jag börja cykla igen.

Jag har bestämmt mig för att fortsätta dieta. Tänker dieta minst ca 8 veckor till i allafall. Finns så mycket kvar att ta av och jag trivs inte riktigt som det är nu. Däremot trivs jag med att gå på diet. Jag håller mig fokuserad och kroppen mår så otroligt bra med bra mat.
I mitten på Augusti ska jag cykla cykelvasan så det gör mig bara gott att vara ett par kg lättare.

Tanken innan var att jag skulle lägga mig på kaloribalans under sommaren men nu är tanken alltså att jag ska fortsätta ligga lite minus.

Dags för mig att ge mig själv riktigt med stryk på gymmet, ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar