måndag 11 mars 2013

Håll i hatten, här är ett inlägg

Dagarna rullar träning blir av men inga uppdateringar. Fyyy mig

Styrketräningen går bra.
Löpning är lite tuffare. Kommer ut varannan dag och ibland varje men det känns inte riktigt som jag utveklas i den takt jag vill. Det går alldeles för sakta frammåt. Ev så är distanserna lösningen. Jag trodde innan att jag kunde ligga mellan 3-6 km och träna för att bli bra på 5km. Tror att det är här felet ligger. Passen bör nog aldrig vara under ca6km, det blir helt enkelt för simpelt för kroppen att reparera sig efter ett sådant pass.
Sista tempo passet jag hade så tog jag 3km på 12:33 vilket ger ett snitt på 4:11.

11 sekunder för sakta per km och 2 km för kort för att klara mitt mål.. Jag ger det nån månad till att utvecklas annars får jag nog fundera på hur viktigt det är för mig och om jag i såfall ska trappa ner på gymmet istället för att klara löpningen bättre.

Nåväl kamrater. Här kommer lite info och bilder om drivande folk som lyckas i olika avseende och har olika mål. Det som förenar dom är att alla vet vad dom vill och att ta sig dit kräver engagemang och att ingen gör det åt dig. Utan Inbördes ordning

Mathias Wikingsson.

Började att träna med mig i December. Här har ni en som vet hur man tar i när man tränar. Jag blev väldigt förvånad över hur han redan i början ville börja pusha vikter och utmana sig själv på gymmet. Inte ett enda pass sen vi började har varit lite halv slappt. Denna herre är en stor anledning att jag själv har utvecklas frammåt bättre än vad jag trodde senaste månaderna. Kan inte annat än att klappa händerna och lyfta på hatten och tacka.



Dennis Ekstrand.
Min käre underbara bror. Har tränat till och från, men till har sällan varit längre än några månader. Nu har han snäppat upp sig 100% och börjat förstå vad som krävs för att ta sig frammåt. Träningen kan han sen innan och han är ett teknik monster som jag själv gärna hade velat vara. Utför han övningen minsta lilla snett så sånker han vikter och utför dom till 100%korrekt istället. Vi har nästan kontakt dagligen och kan prata hur länge som helst om träning. Efter 10 000 frågor om kost och fått 30 000 svar tillbaka så har han bra koll på vad han stoppar i sig och jag kan inte mer än att bara stå helt tom över resultaten. Fy fan vad det går frammåt. Första bilden är från November och de andra är relativt dagsfärska

Singel och öppen för förslag=)


Daniel Petterson
Detta är en kille som har följt bloggen rätt länge. Jag har fått lite sms och mail av han och han har då och då rapporterat framgångar. Han har gjort sin viktnedgång på de sättet jag tycker är alra bäst. Se över kosten. Styrketräning för att behålla eller tom lyckas bygga beroende på startform och sen bränna bort fett. Alldeles lysande resa du har gjort Daniel och jag kan säga att jag blev så otroligt schockad när jag såg dig sist. Du har gjort rätt hela vägen och det absolut viktigaste är att du har hittat ett sätt som fungerar för dig och din vardag. Här blir det hatten av alla gånger i veckan. Kan tiläggas att Daniel har lite knäbekymmer så konditions träning är rätt uteslutet i större mängd. Men det går alldeles ypperligt att tappa 30 pannor ändå

Josefine Ekman

När jag bad om bilder på denne Josefin så gjorde jag det av en anledning. Herre jisses när jag såg denna maddam på idrottsfesten i vintras, vilken skillnad. Josse har även varit med i tjejgruppen som jag har bossat lite över och har hela tiden varit en av de seriösaste tjejerna. Samma här, kost. Hon har bildat sig en helt ny uppfattning gällande denna biten och hokus pokus så sker mirakel. Cirkelträningar i källaren och motion och vetenskap om kost har fått henne att ta sig ifrån gravidkilona. Josse du är så sjukt duktig och fortsätt med det du gör för du gör det jävligt bra.





Om det finns fler som vill motivera andra så tar jag gärna emot era bilder. Kan lova att efter detta inlägget är det ganska många som funderar på att ta tag i livet. Och som alltid hitta nått som fungerar för dig

Allt för idag

2 kommentarer:

  1. Tack själv för inspirationen du gett och ger under träning! ///Mathias

    SvaraRadera
  2. Oj!
    Vilka framsteg alla har gjort! Det motiverar ännu mer!

    Tackar för de fina orden, de värmde bra i vinterkylan! Lätt att fastna i nuet och glömma vad man faktiskt redan har åstadkommit!

    SvaraRadera