måndag 7 februari 2011

Test av polar Rs300x och fotsensor

Idag skulle jag egentligen sova till 11 för att jag ska börja jobba natt idag igen. Men vaknade vid 9 helt klar vaken. Ropade efter Charlotte att hon skulle komma med mina klockgrejer å ett glasvatten för att fukta mätutrustningen. Låg kvar i sängen och gjorde vilotestet. Denna gången fick jag GOOD i resultat.

Upp å åt en ordentlig frukost, å sen väntatde nästan 1 timme innan jag gick ut på mitt testa klockan pass. Hade ställt in klockan på att jag skulle ligga mellan 70-80% , i början var det riktigt svårt den pep hela tiden för att jag låg över 80%, tempot kändes jäkligt larvigt. Men nu tror jag att jag förstår varför min återhämtning alltid har tagit så lång tid. Har alltid köttat så mycket jag orkar å verkligen kört slut på mig vid varje pass..

Från att kännas löjligt till behagligt, Ingen Musik ingen telefon bara en lugn jogg på grusvägarna. Jag hade inga problem att se mig om i min omgivnig å pilla lite bland dom olika lägena i klockan. Visst var det lite irreterande att behöva gå ner yttligare i tempo bara för att det kom en uppförsbacke, men jag lyssnade så snällt på klockan och rundan blev bara trevligare och trevligare.
Informationen jag får direkt i klockan är precis vad jag vill ha varken mer eller mindre.
Dagens löppass drog iväg i kilometerform och var enligt min fotsensor uppe i 16.9 km men körde samma sträcka med bilen med både tripp mätare och gps mätare å det visade 14,94 km så bör nog kalibrera min fotsensor.
14,94 km
tid 1,30,38
Max puls 156 (80%)
medel puls 150 (77%)
Brända kalorier 1161

Tiden suger stenhårt, men när jag var hemma kunde jag ha gett mig iväg på en likadan runda till, å glädjen att ta ett långpass var total.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar