onsdag 9 februari 2011

känns bra

Cykel till och från jobbet.16km

Vaknade redan strax efter 12 idag, hade en dotter på undervåningen som inte tyckte det var allt för kul att behöva sova middag. Men det gör inget. Som små barnsförälder ska man inte räkna med att få sova ordentligt och i 99% av fallen så får jag ordentlig sömn.

Men det positiva när jag vaknade var vädret. 
Strålande sol.
på med alla grejer och ut, känns som det är ett helt företag nu förtiden innan man fått på sig all skit inför löppassen, men det är bara roligt. 
Visste inte om jag skulle ha mp3 med mig eller lyssna på fågelkvittret, blev mp3 å hade inga problem att höra klockan med lurarna på heller. 

Klockan var inställd på 80-90% Var bara under i puls i början å klockan sa inte åt mig en enda gång att jag behövde öka eller ta det lugnare, tempot kändes riktigtbra, 
Ett behagligt tempo som jag varken sliter ut mig eller dör av utmattning av.
*12,12km
* tid 1,01,11 
*5.03min/km
*Max puls 170 (88%)
*medel 162 (84%)
calorier 889

Efter gårdagens kalibrering så mätte fotsensorn fel på 30 meter på hela rundan ca 2 meter per km eller nått så det får jag nog vara nöjd med.

Alla krämper jag brukar ha är som bortblåsta, men istället så har jag ett knäveck som kändes som det skulle spricka i slutet på rundan, alltid är det nått. Eventuelt kika bort till massören å slänga upp knävecket å få det sönder tryckt..

Riktigt nöjd med veckan hittils, 

1 kommentar:

  1. Hej massöre här kom du i morgon så ska jag se vad jag kan göra åt det.Jag är ledig i morgon.

    SvaraRadera