onsdag 23 februari 2011

3km löpning=)

idag började jag med 100 pushups projekt och fick ett sånt jävla bakslag, efter 3 settet vistte jag att det var en omöjlighet(det tankesättet är som gjort att misslyckas) 4 settet skrek jag upp sista armhävningen och efter 60 sekunder skulle jag göra 32st till. Man kan trycka att man vill ha 30 sek extra vila å det gjorde jag, men det hade ingen större betydelse jag var helt slut. Tror ändå jag lyckades med 20 st i sista set men på diagramet så blev det riktigt bakslag.

Varit lite mycket gym och speciellt mycket bröst, så det är därför jag misslyckas. Men absolut inte besviken eller nått. Bara vila sig i form och ge det en ny chans. För klara det kommer jag göra bara jag ger det ordentligt med tid.

Efter detta ger jag mig på förbjuden frukt. Jag kryper i mina tights å löparskor å ställer mig på löparbandet. Kunde inte hålla mig, ville ju veta hur knät kändes å om det kanske funkar att löpa.
Efter 500 meter gör det faktiskt ont, men jag fortsätter ihop om att det ska bli bättre om jag får upp lite tempratur å musklerna blir varma. Det blir bättre, det känns bättre å bättre ju längre jag springer och jag testar även att springa på max fart små stunder. MEN inte ett enda steg kändes 100% bra, men däremot godkänt.
Resan slutar på 3km.
Nu går man ju bara att väntar på smärtorna efteråt när knät blir kallt å stelt igen, men hittils så känns det helt ok,å nu var det några timmar sen jag sprang.
Men det riktigt positiva är min puls
som max ligger jag på 151 slag å det är78% å då springer jag ändå på högsta i ca 1km
genomsnitt133  69%
Hade jag kunnat så skulle jag nog satt en riktigt bra 10 km tid idag, men det kommer det me

Sen blev det gymmet 1h för att köra igenom axlarna. Gick väll bra men nu är det slut gymmat på ett tag, behöver lite vila. Längtar tills jag kan gå tillbaka med att löpa och gymma varannandag.

Ja varvet närmar sig å ag har bestämmt att jag ska jaga tiden 1.40 om inga fler skador dyker upp de sista 87 dagarna nu. Satt nån timma på göteborgsvarvets hemsida igår och hittade denna bilden
Känns trångt för att kunna jaga tid å "ta det lungt samtidigt"

Tror det är positivt om man egentligen har ett par lopp i ryggen innan man börjar med att jaga tider, vi får se hur det går

Sen måste jag ge min tjejgrupp lite cred
Det är en grupp jag startade på facebook för att jag skulle gå ner i vikt, nu är det 6 tjejer som kämpar med sin vikt där och jag hjälper dom med lite coaching och gör diagram med deras framsteg.

Dessa brudar börjar själva ta initiativ till olika mål, dom ska ha stegräknar tävlingar å armhävningsmål vilka framsteg dom gör å vad några kilo lättare kan ge motivation till att ta sin träning lite högre.(finns plats för fler)

Jag kom med förslaget vårruset, å dom är riktigt snabba på att tacka ja. Ska bli riktigt trevligt att börja ta små löprundor med sambon.

Ne många + till er tjejer, ni gör ett jäkla jobb


1 kommentar:

  1. Hej Rikard! Nu har jag länkat dig från min blogg. http://becki4ever.blogspot.com så du vet vart du finns länkad :)

    SvaraRadera