lördag 12 februari 2011

kanon väder

idag skulle jag ha varit och hjälpt svärfar i skogen, men blev väckt med orden -vi måste åka med Nova till akuten. Men det var inte så allvarligt men klockan stack iväg ändå, och efter sjukhuset så grävde vi ner oss i den förbannade barnvagnsdjungeln. När vi kom hem så låg tempraturen runt 0 och inte ett moln på himmlen.

Det fick bli en promenad på 4.5km svin hala vägar, men det var riktigt skönt.

Hem å få i sig en kopp kaffe sen knyta dojjorna å ut på en löparrunda. Idag ställde jag klockan på "fri" träning. Jag hade inte en aning om hur knävecket skulle kännas så jag vågade inte bestämma nått innan jag känt efter.

Ibörjan gick det skit, klockan hittade varken fotsensor eller puls. Men stannade nollstälde å starta om allt å gav mig inte iväg förens det funka. Knävecket funkade hyfsat så höll igen lite men fick mig absolut ett helt ok pass..
*14 km
*1.10.38
*snitt 5.02min/km
maxpuls 164 (85%)
snittpuls 158 (81%)
*kalorier 986

Helt klart godkänt, veckan som kommer tror jag att det blir mer fart å kortare distanser, lägga in lite intervaller sen är det nog snart dags att testa 21 km ute.

Under 2 timmar kommer ju inte vara några större bekymmer, känns nästan som jag kan sjunga igenom den tiden, nädå får se vad som händer.

fortsatt trevlig helg, ikväll ska jag ta 1 öl=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar