måndag 28 februari 2011

Motionsdagen

Cyklade till och från jobbet 16,5km. Det gick kanon, hade sänkt sadeln lite å jag kände att jag vågade t.o.m använda högerbenet ordentligt. knä känning 1-10 blir det en 1

Idag skulle jag till sjukgymnasten när jag vaknade men den lille grisen lämnade återbud. Piss vad bittert

Men istället så blev det en promenad på 4,77km.
När vi kom hem så blev det kaffe och mingel=) Efteråt trotsade jag lite att det aldrig blev sjukgymnast å drog på mig tightsen. Springer för tillfället på löpbandet eftersom jag då kan avbryta tvärt om jag skulle få ont.
6km på 32 minuter. snitt 5.20Min/km.
Inte viktigt överhuvetaget vad jag springer på för tid eller hur långt jag springer, det viktiga är att jag lyckas springa. Knät kändes hyfsat tror jag. Under dessa 32 minuter så tänker jag konstant på "hur känns det" Men lite kändes det, fast 1000 ggr bättre än sist jag provade 1-10 en 3

Efter löpningen så körde jag å min kära sambo ett Core pass som vi ska fortsätta att göra varje måndag. Mycket trevligt och välbehövligt. 45 minuter tog det, å faktiskt rätt tufft.

Idag blev det mycket motion, min träningsdagbok blev helt full smockad å mer blir det eftersom jag ska cykla till jobbet. Hittils har jag gjort av med nästan 2000 calorier på dagens motion, men det är ju närmare 3 timmar motion idag=)

ne nu är jag nöjd för idag och hoppas knät håller med mig rästen av veckan, ska dock fortsätta ta det lungt med löpningen.
det här 1-10 som jag skriver gör jag mest för att jag själv ska kunna gå tillbaka å se vad jag gjorde för specifikt pass om jag börjar få ondare eller kanske t.o.m blir bättre.

Sovgott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar