tisdag 1 mars 2011

Umpa pumpa

Cyklade till jobbet 16.5 km. Gick kanon inga känningar i knät över huvetaget. Däremot ömmade det lite på jobbet sen. mitt jobb går mycket ut på att övervaka maskiner så jag kan ibland ta tillfälle att strecha på nätterna. Inatt var en sån natt. Jobbar kompisarna tycker nog att det är rätt roligt när jag knyter ihop mig själv på golvet


Idag stack vi ivär när jag vaknade för att vacinera Ebba mot nått=) men fy fan vad illa berörd jag blir när så små barn ska behöva få spruta utan att veta varför.

På vägen hem så hämtade jag ut min nya wifi våg son jag har köpt. Den håller koll på bmi, fett i vikt och procent, muskelmassa i vikt å procent, och givetvis min vikt. Bara att ställa sig på den så tar det ca 30 sek så känner den av vem i familjen som väger sig och skickar sedan alla resultat trådlöst till ipaden, mobilen och till datorn om man vill det. Där får man koll på det mesta i olika diagram osv. Jäkla rolig pryl, upp till 8 användare kan man lägga in. Pris? hemligt=)

Mina resultat var
77.8kg
12.7kg fett
65kg muskler (eller 65 kg icke fettvävnad)

Nu ligger jag på 16.4% fett å det tänkte jag dunka ner till 9.9% till göteborgsvarvet

Idag fick det bli bröst å biceps pass. Började lyfta fler reps å det gick kanon bra. Helt mörbultad känner jag mig. Kom även äntligen förbi där jag länge fasnat på mitt pushups projekt så det känns jävligt bra. Så här såg helvete ut som nu är förbi. 21,25,21,21,32 bara 60 sek vila emellan. Men innan sista tog jag 90 sek vila.

Tack å hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar