tisdag 29 mars 2011

tar träningen till en ny nivå

Japp, fast en lugnare mer normal nivå.
Jag har inte tränat nånting sen mitt senaste inlägg, lite pga knät men har heller inte haft nån vidare lust.
Denna veckan har jag fått så mycket annat gjort + att jag har umgåtts med min sambo och mina barn. Jag är på strålande humör och har fruktansvärt mycket ork i kroppen.

Åkt bil till jobbet, men ska imorgon börja cykla lite försiktigt igen(om det är bra väder).
Knät känns rätt dåligt fortfarande men har ändrat inställning helt denna veckan och har inte alls brottom att ut och löpa. Kommer väll test löpa lite om 1 vecka kanske och ska från och med nu alltid ha med mig hunden när jag springer. Han kommer få mig att hålla nere på både distanser och tempo och förmodligen håller både kropp och livsgnistan bättre.
Känns som jag har varit lite besatt av träning ett tag men det har stärkt mig rätt mycket. Denna veckan har jag verkligen kännt lycka av att inte träna=) Nu ska jag landa på en fin träningsnivå där jag kan tillgodose alla behov i livet och därmed må precis som jag mår idag.

Ang varvet så är jag rätt säker på att mina knän kommer fixa det bara jag tar det lungt hela vägen dit. Däremot så kommer nog löpar formen inte bli mycket bättre än var den är idag så siktar på 1:59 min. Tror det kommer vara riktigt trevligt och man får en liten motivations kick när man läser på deras hemsida all musik och annat som kommer vara längs vägen. Ärligt talat så tror jag knappt det kommer vara jobbigt att springa för det trevliga runt om kommer ta bort det tunga, och utmattningskänslan.

Måste tacka alla som faktiskt följer mig. och hoppas att ni sitter lyriska och följer mig även när jag svettas i Göteborg. Ni kan faktiskt följa mig genom sms, då gör ni så här
 Du som vill följa en löpare och få rapporter längs banan:
Sms:a GV mellanslag startnummer. skickar det till 727 00. OBS OBS OBS kostar 30 kr så ni inte skäller på mig sen=)



Start nr har jag inte fått ännu men det kommer..






Idag tvingade jag mig själv att gymma lite, riktigt tungt var det men jag bara gled igenom för att få nån form av start överhuvetaget. 


Jag har en bra känsla lite lugnare lite tryggare, och alla träningsmåsten har jag lagt bakom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar