söndag 6 mars 2011

1:36:28 tim Smärta

Idag sken solen ute, det var nån plusgrad. Två val löpa eller cykla.
Kände mig lite stel i ryggen efter gymmet igår så valde cykling. Klädde på mig mina kläder jag har när jag löper å drog iväg.
Frös direkt om händerna. Gjorde allt för att få upp pulsen men allt var lönlöst. Efter halva rundan var jag riktigt slut efter allt pulsjagande å var tvungen å ta det lugnare å fick bara mer och mer ont i händerna. Grusvägarna var mjuka å leriga hade konstant sid eller motvind. Inget var trevligt på hela rundan. När man känner att man måste växla mellan höger å vänster näve innan för kallingarna bara för att inte behöva tappa händerna. Ingen vidare känsla å få ner världens kallaste hand där heller. När jag kom hem så var jag surare än jag vet inte vad.

Tog mig en ångbastu på 20 min för att få upp lite tempratur men det var inte jätte lätt innan kroppen börja få lite värme. Efter det la jag mig på soffan och sov nån timma med instälningen, ALDRIG MER. Nu har jag vaknat å är lite gladare och kroppstemp stabil igen.
Men däremot ingen längre cykel runda förens det blir snäppet varmare ute. Detta var mitt livs tråkigaste och jobbigaste pass jag nånsin gjort. Hade jag inte sansat mig så hade jag nog kunnat hoppa sönder den där jävla cykeln.
tid 1,36,28
41,82km
snittpuls145
26,1km/h
2:18min/km

Nu hoppas jag på att jag får några mil sprugna veckan som kommer istället.
Resten av familjen har dragit på stereon på max och har disco i köket, detta vilja inte missa

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar