måndag 21 mars 2011

Måndag kväll

Igår( söndags ) så tog jag mig ut på en löparrunda i det fina vädret. Tänkte jag skulle ge mig på att testa milen på tid. Tanken var att jag skulle lägga mig under 4,30min/km.

Första 5km gick riktigt bra, men sen gick det mer och mer utför. Jag kan inte minnas en enda låt som var i mp3 spelaren kan knappt minnas vart jag sprungit. Enormt fokuserad och visste att jag måste bara koppla bort huvet för kraft det finns det. Km nr 7 och 8 var nog de tuffaste. Det är då lång bit kvar och man är bra trött då. När jag var förbi det stadiet så kändes det bra igen, målgången var nära.
Vet sist när jag var i Hallsberg och jagade 5km tid så vet jag att jag sa till mig efteråt att aldrig mer, ungefär den känslan nu med. Det är så enormt jobbigt och ligga på gränsen till mjölksyra så länge i sträck. Nu tar det en bra stund innan jag testar igen.
Enligt footpoden så hade jag 10 km på 45min och 17 sek. Men tar jag avståndet efter googlemaps så har jag sprungit 10km och 120 meter. Med andra ord så är jag med all sanorlikhet under 45 min efter 10 km.

Men jag väljer vad tiden för footpaden säger eftersom det var den jag höll koll på under rundan och försökte rätta mig efter. Jag tog mitt gamla rekord men hade gärna varit under 45min.
Räknar man från första gången jag lyckades springa milen överhuvetaget (november?) så har jag förbättrat mig med 21 minuter på 10 km=)
snittpuls 168(87%)
Maxpuls175(90%)
687calorier
snabbaste4:14min/km
snitt 4:32min/km
10km 45:17min

på kvällen cyklade jag till jobbet 8.08km och hem 8.08km

Idag blev det gymmet bröst biceps och lite mage. Ökar antingen reps eller vikter från varje gång nu i slutet. Creatinpower

Kosten sköter jag för tillfället till 110% inte mycket att klaga på där, men jävlar vad svårt det är att nå mitt mål på 9,9 i fett %. Kämpar och kämpar och kämpar. idag visade den 74,9 kg av nån anledning har programmet hängt upp sig så får inte fram % men det är ca 13% i fett. Tror mitt mål kommer bli tufft att klara till GBG, men så länge jag äter det jag ska ha och tränar så ger det nog med sig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar