fredag 18 mars 2011

testar knät ute

 helt sjukt vad snö det kom igår kväll och inatt Cyklingen till och från jobbet var riktigt tung, men av nån anledning kan man inte låta bli att små le när det är sånna förhållanden och man ger sig ut endå. en resa som brukar ta ca 22-23 min tog nu 35 och jag var helt slut.

Min sömn rutin har varit lite sådär senaste dagarna så när jag kom hem imorse så blev det inget sova. Men la mig  2 timmar på förmiddagen och sen 45 min efter middag så nu känns det rätt bra. Säkert bättre ordning på det där imorgon.

Idag blev det löpning lite kortare lite snabbare. Börjar med 2 km på löpbandet för att calibrera footpaden, och förengångskull lyckas jag, den har annars strulat en del för mig nu på slutet. Tar 500 meter till på bandet för att se så det verkligen är rätt. och japp nu mäter den exakt igen.

Klär på mig underställ jacka och har bestämmt mig redan innan att jag bara ska springa 5km för att testa knät. Ut i snöslask och pissigt underlag. Lägger mig på lite högre tempo än jag brukar ta distanser i. Efter ca 2km så tycker jag att jag håller rätt bra tempo så testar att öka lite yttligare bara för att se hur flåset är. Det funkar bra och det sjuka är när jag kommer hem så har jag gjort exakt 5km på 22.03. Det är bara 15 sek sämre än mitt rekord och då tar jag inte ens i förens efter halva rundan+ 2km på löpbandet innan. Känns riktigt bra faktiskt, kanske borde testa ett tempo pass på milen nåndag när snön är borta.
5km
medel puls 169 (87%) max178 (92%)
max fart 16,5 km/h
medel fart 13,6km/h

Nu tar jag helg och vilar mina stackars ben från all cykling och faktiskt endel löpning denna veckan.



1 kommentar:

  1. Härligt Polarn, själv går jag på semester tills på Måndag. Kul att ha dig tillbaka =)

    SvaraRadera