måndag 7 mars 2011

Dålig dag på mitt svett

Igårnskrev jag aldrig mera cykel, det tog bara några timmar förens jag drog iväg på bakhjulet påväg till jobbet, körde lite övertidkomp inatt så man får ihop timmar till allt i sommar. Bokade konser i göteborg i början på juli. Ska bli riktigt najs.
Ja 16.1 km cykel å det kändes helt ok.

Nu börjar gnället, av nån anledning så hade jag bestämmt att löpa idag. Vet inte om det är det klokaste valet när man inom de 24h har gjort 5.8 mil på cykel med ett knä som inte är hundra.

Jag började lungt som satan det var bara lång träningstid jag ville åt. Efter 21 minuter får jag stanna å strecha för knät värker som satan. Det känns nästan som någon slår mig med en kvat över knät för varje steg. Efter strechen så går det bättre men vid 41 min får jag stanna igen för att strecha lite. Här kan jag säga att jag är på så jävla dåligt humör så tur att jag inte hade med mig nån stackars löparkompis som var tvungen att umgås med mig.

Börjar fundera lite varför det kan gå så bra på löpbandet men ute så funkar det inte. Jag testar att höja tempot till samma som löpbandet å här funkar det mycket bättre. Löper hela vägen hem men inte ens hälften av smärtan. När jag kom hem började jag fundera.
Mitt första lugna pass med pulsklocka var ca 15 km å låg på 70-80% passet efter så pajade knät. Kan det vara så att jag belastar knät på ett mycket mer påfrestande sätt när jag tar det lungt?
Ingen cykel ingen löpning så ska jag testa på fredag om jag är bättre. För nu har jag backat rejält med att ha problem i trappor och vissa andra rörelser. Trött på att vilja men inte kunna.
Dagens runda
12.7 km
Maxpuls 163
Snitt 149
Tid 1.10.47

Nu på kvällen såm har jag å min sambo varje måndag ett bålpass. Fick väl lite nytta gjort men ena ungen är i vägen den andra skriker. Vore kul om mamma och pappa kunde få göra nått ihop nångång. Men om 17 år så ska dom ha flyttat ut. Missförstå ej men jag å charlotte träffades först tycker bara att man borde få umgås lite med varandra i allafall=)

Ne inte mycket som går min väg just nu.
Jag har ett nytt mål med göteborgsvarvet, jag ska springa det utan att säga aj. Tid skiter jag i. Eller ja under 2 timmar annars springer man inte=)

Tack hej

1 kommentar: