torsdag 29 mars 2012

Hårda tag och en test diet

Får börja med att säga att jag är en rätt glad herre då mitt jobb problem har löst sig. Mest glad för barnens skull för det var dom som hade blivit mest lidande. Vill ge alla ett stort tack som stöttat mig och familjen och sen finns det även dom som har stridit för våran skull och det uppskattas verkligen.
Själv är jag sån som person att jag vill inte riktigt strida även om jag själv blir väldigt drabbad. Jag bara finner mig i saker även om jag tycker det fel. Får tacka den övriga världen att det finns engagerade människor.

För ett par månader sen så loggade jag allt jag lyfte precis så som jag håller på nu. Tittade tillaka på dom träningspassen igår och jämförde med dagens nivå. Såg ganska snabbt att jag inte förbättrat mig så mycket och detta är lite för jag varit skadad men också fenomenet nått som kan kallas behaglighets nivå.

Detta är nått som även fanns när jag höll på att sprang rätt mycket. Man gör ett bra pass antingen i spåret eller på gymmet men sällan bättre än så, det blir bara ett bra pass, man håller sig på en behaglighetsnivå. Vid löpning låg jag alltid på typ 4:50 tempo för det var rätt behagligt och jag fick fortfarande kämpa lite. Och man var nöjd efteråt.
Samma på gymmet man lyfter tills man är trött och nöjd men där är man nöjd. När man sen börjar logga sin träning och hela tiden försöker förbättra sig då kommer resultaten. Det får göra lite ont man får kräkas och man får nästan tjuta av utmattning, givetvis inte varje gång. Nu när jag bara loggat mig själv nån vecka så märker man jätte fort att man har haft aldeles för många pass i just behagllighetsnivå. Hursom sjukt kul är det när man är klar och vet att detta var nära mitt max.

Idag började jag äta efter periodisk fasta. Ska testa detta för att se hur det påverkar mig och om det är nått att fortsätta med. Kortfattat så innebär det att jag äter i 8 timmar sen fastar jag i 16 timmar.
Ligger på ca 3500 kcal om dan som jag då ska få i mig på 8 timmar. Idag började jag med en lättare lunch vid 16 och sen ett träningspass lite senare och sen rejäkt med mat efter passet, och rästen av kvällen. Med andra ord äter jag mitt sista mål inatt kl 00 som består av 500g kvarg 300g yoggi 3stekta ägg på 1 macka sen blir det fasta i 16 timmar. Enligt forskning så är denna typ av diet fördelaktigt gällande insulinnivå och även att hålla blodsockret lågt. Man får dock vara lite försiktig med kolhydrater första målet efter fastan för att inte skuta blodsockret i luften. Finns hur mycket information som helst om detta på nätet för den som vill läsa mer. Länkar till en lite kortare artikel om detta om nån vill läsa det mest grundläggande
http://axon.blogg.se/2011/april/allt-du-behover-veta-om-periodisk-fasta.html

Nu måste jag göra mig färdig för en sista arbetsnatt

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar