tisdag 27 mars 2012

Längtar till diet

träningen rullar på. Riktigt kul att jag har börjat skrivit upp allt jag lyfter alla övningar reps set kg. För varje träningspass kan jag göra ett bättre pass antingen med nån mer rep eller med ett ynka kg extra bara jag förbättrar mig för varje pass. Detta leder till att passen blir bara hårdare och hårdare. Skit kul verkligen.

Alla som känner mig privat vet att jag ska byta arbetstider och att detta är riktigt illa för familjen, så länge jag inte tänker på det så känns det bra. men egentligen så mår jag faktiskt skit över detta. Ni som behövde umgås med mig när mitt knä var som värst vet hur jag är när det känns som värst(mår piss) speciellt Charlotte som fick utstå en riktig deprimerad herr Ekstrand. Man ska inte måla fan på väggen i för väg, men är helt övertygad om att det här kommer inte göra mig gott. Känslan att inte ha känslor och välmående på plats och utan att kunna göra ett dugg åt det, då är det svårt att hitta nån tröst.

Hursom igår satt vi och gick igenom hur vi ska lösa med barnvakt och barnomsorg, efteråt var jag både upprörd och ledsen över situationen, det positiva var att jag löste detta med ett benpass som var mitt värsta någonsin. inget var tungt inget var jobbigt och känslan efteråt var total.
Man ska träna när man är antingen som gladas eller när man är som mest arg. mellantinget därimellan brukar bli just ett mellantings träningspass.

Nog med sorg, för det suger

Dag ett efter påsk börjar jag på diet. Ser fram imot det som fan. Tro det eller ej men att alltid ha fullt med mat på tallriken och äta sig riktigt proppmätt och ändå veta att man ska äta mer är fan så jobbigt ibland. Ska bli riktigt skönt att få gå på diet..

Riktigt mål medveten med min träning och får det att funka så jäkla bra för tillfället.
Nu hoppas jag att detta håller för mig och att jag inte går tillbaka till min deppbubbla, med torgskräck och annat piss som det drar med sig när jag blir hjälplös.. Tror jag blir sån för att jag känner att jag tappar kontrollen och då fungerar jag inte som jag ska..

Till sist vill jag bara slänga iväg ett jag älskar er min kära fru och mina älskade barn, sjukt vad mycket ni betyder för mig.

dags för mat igen
hej

1 kommentar: