lördag 5 mars 2011

popeye

Idag var det ju kanonväder när man vakna. Vi har köpt en ny barnsadel som passar till min cykel. Jag å Nova ger oss iväg på en liten tur för att besöka hennes morfar. Efter halva vägen möter vi han då han är på väg hem å lika bra är det för fy fan vilken motvind och vad mjukt det var i backen. jaja 5 km sammanlagt, men kallar det knappt för nån träning.


Senare så skulle jag testa var jag låg i favorit styrke övningen (bänkpress) Jag har själv bara ca 90 kg hemma i lösa vikter så jag földe med svärfar till hans jobb där det finns en ordentlig bänkpress.
Jag vågade inte ens gissa på vilken vikt jag skulle klara. Vikt nedgången har ju snott lite annat än bara fläsket.

Men jag började på 90 å det gick förvånadsvärt bra. Nästa lyft blev på 100 även det gick bra. På med 5 kilo till men nu börjar det bli riktigt tungt men jag fixar det.
Egentligen skulle jag ha gett mig här och varit nöjd för jag trodde nog egentligen inte att jag skulle fixa mer. Jag provar på 108kg å även det går upp, men sen är det stopp och jag är faktiskt nöjd jag väger ju själv trots allt bara 76 kg. Men en lång bit kvar till mitt gammla rekord på 127 kg, det är TUNGT...

Efter det så blev det hem å köra pushups projekt. Det börjar bli så svårt att jag faktiskt börjar tappa motivationen till det. Varje gång får jag ge upp. idag var det 25,29,25,25,36 sista 36 blev bara 23. fanns inte en möjlighet att ens göra 1 till. men det totala blev 127 å det känns bra.

Nu på eftermiddagen så körde jag 1 timma på gymmet å körde igenom axlarna riktigt ordentligt. Träningen innan idag var bara lite lek fram till detta.

Allt för idag nu blir det Grillat å några pilsner. Första jag dricker sen nyårsafton=) ne 2 glas vin har jag druckit en kväll innan. jaja trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar