torsdag 3 mars 2011

Reser mig ur askan

16,5km cykel. Hade medvind hem från jobbet, helvete vilken känsla att få sån hjälp i ryggen.

När jag vaknade så tyckte jag att alla sort vädersidor och program å sån skit måste ha tagit en vecka semester. Tycker dom lovar sol varje dag å speciellt idag skulle det ha varit sol, men nej.
Tanken var att jag skulle ta en löprunda ute idag. Den gråaste dagen på året fick mig att välja löpbandet istället.

Jag får rysningar av att bara tänka på hur det känns idag. Stark som en jävla oxe, snabbare än vinden lättare än kolibrin, mer uthållig än volvo b20motor=). Nu är jag pågång. Under denna resa har jag haft väldigt lite motgång, men knät har faktiskt slagit mig rätt hårt psykiskt.

Ur en svacka kommer jag nu ännu starkare ännu mera vilja, ta me fan oövervinnlig.

Jo löpbandet blev 1 timma, tanken var att jag skulle ta det riktigt lungt men det där är något som ofta inte händer. första 5 min tog jag det lungt sen var det maxfart resten av timman. Knät funkade jätte bra. Vid 53 min så känns det som ett knivhug i knät men det var bara just det steget sen gick det bra igen. Nu i efterhand ömmar det lite, men jag är så tillbaka, tar det lungt kommande vecka med sen är jag ostoppbar.

Tid 1h
snittpuls 156 (80%)
maxpuls 169 (87%)
11,78 km
807calorier
5,06min/km

senare på kvällen så blev det ett 30 min bålpass. jag är riktigt mycket klenare i högerhöft mot den vänstra. Bidragande faktor till löparknät? Jag tror det.
Försöka få in dessa bålpass 2 ggr i veckan, tror det gör mig till en bättre löpare.

Laddade ner en app igår. Instant heartrate heter den.
Man mäter sin puls med hjälp av sin iphone(funkar säkert med android med)
Man sätter fingret över kamera linsen å sen mot ljuset så känner den av när blodet pulserar igenom fingret. Fungerar klockrent och säkert ännu bättre på iphone4 eftersom där finns en ledlampa så slipper man ha nått annat ljus till hjälp.
Så idag precis när jag vaknade så tände jag säng lampan å tog min vilopuls, resultat 52 slag per minut.

Idag tar jag bilen till jobbet, ganska onödigt och cykla när jag har lite känningar i knät. Sen ska jag inte träna något imorgon överhuvetaget. 100% träningsvila

Håll i er för snart drar det i gång å svettas här på riktigt igen. Jag är livsfarlig nu

3 kommentarer:

  1. Du är störd min älskade ;) Imån blir det träningspass i Ullared :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att se dig tillbaka på banan :-) Ca: 3 månader kvar nu ökar vi takten:-)

    SvaraRadera
  3. Sugen på 4 mil cykel på söndag förmiddag?

    SvaraRadera