tisdag 22 februari 2011

Runners world+++++

Idag han jag bara vakna på med kläder å sticka till läkaren direkt. Hade bokat tid för att kolla upp knät lite närmare. Jag fick en ny tid på Måndag hos en sjukgymnast istället. men sista orden från läkaren va du ska nog inte ha några problem att snart löpa distanser å intervaller, du kan se fram imot ditt mål på 1.40.

denna dagen känns med andra ord kanon

Köpte ju tidningen Runnersworld igår, riktigt bra tidning ser mig själv redan som en premumerant på den, man får nämligen 2 prova på nr gratis.

I tidningen så var det lite olika artiklar om att stärka höft och sätes muskelatur, altså inte bara bålen som jag har hållit på med. Denna form av övningar tänker jag lägga in 1 gång i veckan.
Det var ett reportage om en kille som heter David som har fått diagnosen MS. Läkarna tyckte att han behövde rör på sig för att fortsätta hålla kroppen stark, de erbjöd vatten gymnastik.
David tjurade ner sig riktigt och sprängde alla gränser å började löpa. Efter 1 och en halv månad springer han trellebeorgsloppet 10 km på tiden 46:56. Tveksamt o. Jag ens gör det nu. Första halv maran gjorde han på 1.45.10

Nu ligger han på halvmaran 1.25.09 och en mara på 3.12 å då säger han själv att han hade en dålig dag.

En sån här människa ger mig motivation. Fy fan vad starkt jobbat.

Runners world har också träningsdagbok som jag ska börja använda. Den verkar slå de jag använt iallafall, så börjar med den nya dagboken 1 mars

Idag blir det vila för min del. Läkaren tyckte absolut att jag ska börja testa cykla till jobbet igen, så jag tänker göra det imorgon, efter sjukgymnasten på måndag drar jag förhoppningsvis igång lite sakta igen med löpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar