torsdag 17 februari 2011

....

Blev bilen till jobbet, redan där kände jag mig som en looser. Spenderade stor del av natten med att läsa på om "löparknä". Orsaken tror jag själv är ökningen av distanser, och cyklingen till jobbet. Cykla kan annars vara bra men man får inte ha för hög sadel. Min sadel är så hög så jag får helt utsträckt ben vid nertrampet.

Känner mig rätt misslyckad och känns som Göteborgsvarvet rinner mig ur händerna. Men för att få nån lösning på detta så får jag försöka vara så smart som bara går.

Jag hade till 99% bestämmt att jag skulle jaga tid i Göteborg. Detta är nu helt uteslutet för då kommer jag bara känna mig stressad, fast under 2 timmar annars behöver jag inte åka dit.

Blir vila från cykel och löpning hela denna veckan och förmodligen hela nästa vecka, kanske jag börjar lite med cykel beroende på hur det känns. Streching av säte lårmuskulatur och ITB senan på utsidan av knät 6 ggr per dag. Inflamations plåster och styrketräning av bål. Svärfar kom med ett knästöd som jag ska använda. När jag börjar springa igen om ca 14 dar så kommer första rundan bli ca 3km sen får jag öka riktigt försiktigt om det ska bli nått Göteborgsvarvet för min del.

För tillfället finns det inget "kom igen nu" "kör på nu för fan" "bra kämpa"

Nu är det stor sorg, men man ska lära sig av sina misstag. Bara resa sig ur askan å komma tillbaka som en starkare löpare..

Dagens träning fick bli att sura igen push ups projekt och chinups projekt med 3 stygn i fingret. Charlotte sa man kan inte göra armhävningar med ett trasigt finger. KAN MAN VISSTE..

Ne jag är inte så deppig som jag låter med det stör mig att jag har orsakat detta själv när jag har haft det på känn, stör mig att jag kände smärtan redan efter 5km och avslutar med att springa intervaller ner mot 3min/km..
Känner mig ungefär som fingret ser ut, TRASIG

2 kommentarer:

  1. Ahh ingen vidare läsning!! Men du har en bra grundträning nu i kroppen och om du vilar och sen startar upp sakta som du säger och inte stressar så ska du se att det kommer gå skitbra. Inte lätt att inte vilja gå för 100% men det kommer bli bättre med sakerna du nämner. Kör på Rikard och när du är tillbaka på banan så är det ju ändå ca:75 dagar kvar till vårt lopp.

    Som jag brukar säga har vi sagt att vi ska göra det så gör vi det tillsammans. Ta det lugnt nu och njut av vilan du har redan gjort sjuka prestationer grabben, luta dig tillbaka en stund och tänk på din resa från att du fick tanken på krogen till nu så kommer det nog inte kännas så tråkigt.

    Vi har ett lopp att löpa, glöm inte det :)

    SvaraRadera
  2. Fan va tråkigt brorsan, men det här löser du med lite vila det är jag helt övertygad om.Du är så duktig och sjukt motiverad mot ditt mål å du kommer komma i mål det vet jag.kram

    SvaraRadera