fredag 18 februari 2011

Ljus i mörkret

Givet så blev det bilen till jobbet och det kommer det bli i början på nästa vecka med. Idag börjar det kännas lite bättre, både psykist och fysiskt. Jag streckar hela dagarna å smörjer med ibumetin å har värkplåster på.

Varit så förbannat sur över detta men har ändrat inställning nu. När man löptränar ligger man i en så kallad katabolisk fas och för att slita på gymmet i 100% procent så är inte det den bästa fasen om man vill ha resultat. I stället för att förbränna allt jag stoppar i mig så kanske jag nu får ha kvar några byggstenar för å få lite muskelmassa.

Anaboliskt fas heter det optimala för gymmet. där vill man ha sin kropp för att bygga på lite muskelmassa. Det är detta som är så svårt att kombinera, jag har löst det så att aldrig gymma på en konditionsdag. När jag styrketränar så går jag istället promenader den dagen. Och protein av bara helsike. Jag dricker alltid efter både löpning och styrketräning, men har jag styrketränat så dricker jag gärna innan jag ska sova med. Samma sak när man tränar bålen, jag tycker att löppass dagen efter ett riktigt bålpass är riktigt tungt å inte alls så bra flyt som man brukar ha. Nu har jag ca2veckor där jag bara kan kötta Hur som helst på gymmet utan att fundera på löpningen.

Idag blev det ett rygg pass. Det funkade hyfsat, fingret kronglar till det lite. Men det funkar. Ne nu ska jag återgå till streching, vägen till löpdojorna känns inte jätte långt borta. 10 dar sen provar jag

1 kommentar: