måndag 18 mars 2013

Nytt PB

Idag var det bänkpress program på schemat. Kände jag hade en bra dag så tyckte att jag skulle ge mig själv en chans att maxa i bänken.
Blev några uppvärmningssätt och nått lyft på strax över 130 innan jag lastade på 139.9 och fick upp det. Nästan lite oförskämt lätt faktiskt, givetvis var det ju grisatungt men kände att jag låg absolut inte på marginalerna. Istället för att höja 2.5 kg vilket är nästa steg i min bänk så lägger jag på 5kg extra direkt och givetvis går det inte. Men jag är grymt nöjd, halvägs igenom schemat och ökat 2.5kg i max så över 140 kg kommer inte bli några som helst bekymmer bara axlarna håller.

Imorgon får det bli att knyta skorna för lite blandad löpning. Tänkte mig ett pass utan klocka över 6 km med lite blandade intervaller blir nog fint. Hoppas snön kan hålla sig borta under morgondagen i allafall.

Nästa vecka blir jag lämnad ensam på gymmet, grisen jag tränar med ska på träningsläger i Cypern. Rätt vidrigt beteende om ni frågar mig.=) kommer nog lägga mina pass likadant ändå då jag tycker det fungerar rätt så bra.

Idag fick jag lite tillökning på gymmet. Det blev en vad maskin för att kunna träna vader med benen i 90 graders vinkel. Denna muskel är lite svår att komma åt utan en sånn här manick. Jag har löst det innan med en stång över knäna men detta är absolut inget att rekomendera. Detta kommer bli kanon och nu finns det ingen bortförklaring för mina pinsamt små vader. Här är en bild på en exakt likadan http://gymkompaniet.se/bilder/artiklar/zoom/GSCR-349_3.jpg

Det börjar närma sig diet vare sig man vill eller inte. Det tråkiga med diet är att man tappar volym och man vet att till 99,9% så bygger jag ingenting överhuvetaget, vilket är lite trist.
Det positiva man blir tajt, kommer i gamla kläder, kommer göra undervärk i löpningen och man blir dyng seriös och mår helt underbart när man sköter kost och träning så exemplariskt.

Jag kommer behöva fylla på med lite kosttillskott under dieten vilket jag alltid gör. Har faktiskt börjat tjuv starta lite på Daa, och Kreatin. Det är väll de 2 jag kör utöver protein på diet och även HMB om det finns billigt. När jag inte är på diet så använder jag mig nästan inte alls av kosttillskott längre. Man ska inte förlita sig på dessa utan det är hård träning kost och vila som gäller. Men under diet chansar jag inte på nått. Fullt ös i alla pillerburkar=)

Denna diet kommer jag köra tillsammans med min bror. Vi börjar sammadag och vi slutar sammadag. Absolut ingen tävling  men när nån ger gärnet så kan den andre alltid trappa upp. Detta kommer förmodligen bli den bästa dieten någonsin. Finns justeringar som ska göras mot föregående dieter. Och den största är mindre protein.. konstigt va=)

Allt för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar