tisdag 16 augusti 2011

dagen innan

Sprungit lite och cyklat lite. Nått gym har det inte blivit alls. Idag vilar jag helt inför morgondagens lopp, jag ska ta bilen till jobbet t.o.m.

Jag vet inte alls vart jag står i min träning inför imorgon, känner mig fruktansvärt osäker på vart min kropp är för tillfället. Jag skulle vilja haft nån vecka till på mig egentligen.

Men jag kör upp till Jönköping imorgon och gör mitt bästa. Under 45 min kommer jag vara men frågan är ju mitt mål på 42.59 det är nog värre.
Ska jag ta den tiden så ska jag vara 4 sekunder bättre per km än mitt personbästa på 10km.

Jag vet inte alls hur jag ska lägga upp loppet, om jag ska gå ut i nått slags snitt tempo eller gå ut lugnare och gasa på efter 5km, eventuellt gasa från början. Det enda jag är helt säker på är att jag kommer nog aldrig ha varit så utmattad när jag går över mållinjen, ska jag ens vara i närheten så kommer jag behöva pressa mig själv nått extremt.

Igår cyklade jag lite tidigare till jobbet och tog en lite längre sträcka. Inte jätte långt men ett lite tuffare tempo pass på 12 km för att benen skulle få arbeta lite innan loppet.. Jag känner mig pigg idag och tror att kroppen kommer kännas bra imorgon.

Ne nu ska jag tänka på nått annat imorgon är det kämpa i 43 min som gäller sen är det över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar