måndag 12 september 2011

Ja jag lever

Det har nu gått rätt länge sen jag skrev nått här sist. Synd faktiskt för tycker själv att det är rätt roligt att blogga. Träningen går kanon för min del, precis kommit ur en förkylning och känner mig rätså bra i form. 

Men för att backa ett par steg bakåt. Jag och Charlotte sprang midnatsloppet ihop, tyvärr var detta också min förkylningstopp men jag försökte ändå att ta mig runt och det gick bra. Charlotte sprang hela milen utan några större problem och känslan över mål att ha gjort ett lopp tillsammas var total. 

Arrangemanget midnattsloppet var dock ingen höjdare så jävla många missar av arrangörerna men själva löpar upplevelsen var kanon. Vi kommer absolut att springa detta lopp varje år. 

Precis hemkommen från turkiet där vi varit på semester en vecka. Givetvis var löpardojjorna med och veckan slutade på 3 mil löpning och 2 km simning i havet. Rätt häftigt att löpa i ett annat land och få uppleva saker en vanlig resenär skulle ha missat. 

Rundorna i turkiet var lugna pga av värmen, så igår fick det äntligen bli lite tempo i benen 5 st 800 meters intervaller med 200 meter gång emellan snittet låg på 3.55 tempo ca och sista intervallen blev 1.2 km i samma tempo. Efter detta fortsatte jag att springa så den totala sträckan blev 12.5 km på ca56 minuter och det är för mig en rätt bra tid/form med tanke på att jag nästan gått 1 utav kilometrarna. 

För övrigt så har jag dragit igång med gym igen och ger även 100 armhåvnings projektet en ny start. Jag har lite mål pågång men hinner tyvärr inte uppdatera så mycket. Hoppas jag får lite mer tid över om 2 veckor då det stundande brölloppet är över som för tillfället tar mycket tid. Dock bara trevligt. 

Känner att jag är i rätt ok form i hela kroppen faktiskt snittar väll bort mot 5-6 mil i veckan och kanske 4 mil cykel och några gympass på det. Skulle väll vilja tappa nått kg för att verkligen känna mig i form men det tar jag mer seriöst till våren. 
Ska försöka slänga in lite uppdateringar mer ofta nu igen, men nu har ni en liten inblick i vad som händer i allafall. Tack för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar