onsdag 14 september 2011

Vi backar ett par steg

Sist jag skrev så kändes det som jag bara hastade ihop något. Men jag ska ju skriva om det som är kul att läsa och inte bara att jag springer. Jag backar tillbaka till midnatsloppet
Vi stack till göteborg på lördags morgonen, jäkligt laddade spelade hög musik i bilen och sjöng. Stämningen var på topp. Jag var som sagt förkyld ch jag över konsumerar alltid vatten när jag är sjuk. Tror jag stannade och pissade 3 gånger innan halmstad charlotte var måttligt road av alla stopp. Väl framme i götet så checkar vi in på hotellet, vi brukar alltid sova på gothia hotell men tänkte att vi denna gången Skulle prova ntt annat. Det blev ett hotell som hette apple. Riktigt gris hotell, omordänt slitet och rätt äckligt faktiskt, dock var maten kanon.  Efter vi instalerat oss tog vi cyklarna på en 5km tripp för att hämta ut våran startpåse på stadium, passade även på att köpa skosnören för att stödja barncancerfonden. 5 km cykel tillbaka till hotellet för att ta en liten tupplur( varför åka spårvagn när cykel finns)
När vi vaknar käkar vi en stabil lunchsen cykeln tillbaka till startområdet 2 timmar innan start.

Jag brukar alltid vilja vara ute igod tid på lopp för att se sig om kring och snacka lite skit med försäljare och kolla lite på utrustning. Men det fanns inget att titta på så vi satt i ett parkeringshus för att fly regnet och väntade på start. Vi skulle starta kl 10:15 men starten blev försenad så vi kom inte iväg förens kl23 snacka om kall och stel när starten väl gick. Efter vi sprungit över den ler välling som var startområde så var vi på väg genom göteborg. Jsg bara älskar göteborg som stad att springa i. Utmanande med alla backar långa korta branta flacka göteborg äger i att bjuda på härlig löpning. Loppet gick bra faktiskt riktigt bra vi gick imål på 1 tim och 10 min och jag tvivlade faktiskt att charlotte skulle fixa det, pga träningen avtog under semestern men hon kämpade som satan och fy fan vad trevligt vi hade längs banan. När vi gick imål så skulle vi ta våran förtjänta banan och kexchoklad. Allt var slut så hungriga och möra fick vi nöja oss med vår medalj. Pga av den sena starttiden var pizzerior och mc donalds stängt men vi lyckades få tag i ett natt öppet statoil där vi kunde handla lite "återhämtni gs mat" och prata med fyllon=) väl på hotellet så säger charlottes kropp ifrån och frossan drar igång och även en liten spya så det var nog rätt tufft utan att hon vill erkänna det.  Men eftersom jag helre cyklar en att åka spårvagn så blev det samanlagt 20 km cykling den dagen också=) vi ska lätt springa nästa år igen.

I förrgår tränade jag vader på gym och axlar. Hade grym träningsvärk i vaderna igår men det var bara knyta dojorna och riva av 15 km. Sprang på 1tim och 10 min ett snitt på 4:43 och nån timma efter blev det cykeln till jobbet.

Nästa gång jag skriver så ska jag skriva om träningen i turkiet som var riktigt härlig faktiskt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar