tisdag 17 januari 2012

Utvärdering

Idag har jag på striktaste möjligaste sätt ätit 2400 kcal per dag i 2 veckor.. Första veckan gick jag ner 1.5 kg och vecka 2 tappade jag 0,4 som är mer lagom. Första veckan så vänjer sig kroppen mer och vecka 2 är det mer faktiska som jag i snitt tappar.

Jag tänker fortsätta ligga på 2400 och kanske lägga till lite löpning, eller cykla mer till och från jobbet för att få upp förbränningen lite till. Målet är att ligga på- 0.8 till absolut max -1.2 kg per varje 10 dagars period. Efter 30 dagar så ska jag från och med nu ha tappat förhoppningsvis ca 3 kg fett.
Detta är min första riktiga deff och gör det helre försiktigt än att skynda och utvärderar efter mina 30 dagar.

Köpt mig en kaliper för att kunna mäta mer exakt hur mycket underhudsfett jag har. Idag gjorde jag första mätningen på ca 20 olika mätpunkter och fick ett bodyfatsnitt på 7.5
Blev själv överaskad över den låga siffran, siffran behöver dock inte betyda 7,5%, jag får nog mer se siffran som en utgångspunkt och det är från den utgångspunkten jag ska förändra..
Vågar ju inte ens gissa vad det kommer vara efter 30 dagar men förhoppningen är att det är mindre i allafall.

Jag lägger även upp en dokument på allt jag ätit de 2 senaste vekorna, helt ointressant men är mest en note till mig själv.. Fast kommer senare eftersom jag inte hittar hur jag lägger upp dokumentet

Tack för idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar