torsdag 12 januari 2012

En liten uppdatering

Hej igen
Tänkte berätta lite hur det går och vad som händer.
min axel är fortfarande inte bra, men däreimot så tränar jag smartare nu och undviker många övningar som jag vet att jag får ont av. den övningen som är värst är bänkpress, kör den endå varannan vecka och känner att det funkar rätt så bra.

Jag har kört en hel del gym sista 2 månaderna, ca 4-5 pass i veckan. Lagt fokus på att göra mig själv lite större vilket jag lyckades med men tyvärr gick jag upp även i fett några kg för fort. nu har jag börjat skala bort det i en så kallad deff. En deff skiljer sig en hel del från en så kallad bantningen, här vill jag lägga fokus på att bara bränna fet och så lite muskler som möjligt för att få ett rippat slut resultat.
för att göra detta så pass bra som möjligt så har jag lagt upp det så här. Ingen löpningen istortsett egentligen minimalt med konditions träning. längre promenader och lugnare cykelturer till jobbet ibland. tunga pass på gymmet för att få behålla maximalt med styrka under mitt kcal underskott..

Kostrn består av rätt så exakt 2400 kcal per dag med målet 200g protein 80 gram fett och ca 220 g kolhydrater. har hållit på med deffen i snart 2 veckor och har ca 40 dagar kvar är tanken.. Än så länge har det gått kanon. Jag har inte tappat så mycket i styrka och har redan börjat få tillbaka rutorna efter min bulk period så det känns skit kul faktiskt..

Löpningen blir ca 1 pass varrannan vecka på dåligt tempo och kondis. Helt omöjligt att träna för att bli en bra löpare som småbarns förälder när båda föräldrarna jobbar. Men eftersom jag har byggt upp ett riktigt bra gym här hemma så kan jag tröna även fast jag är själv hemma med ungarna så därför lägger jag mitt krut på just gymmet.

Med andra ord så ko mer jag inte springa göteborgsvavet iår och min biljett dit är till salu om nån är sugen..

Lite naken bilder före och efter deff kommer när jag är klar, altså om ca 40 dagar.


Enda tråkiga med deffen är att man känner sig hela tiden mindre och mindre men det är bara att ligga i sen när det är dags att bygga igen..

Allt för denna gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar