onsdag 29 februari 2012

Rehab och streching

Varit hos naprapaten ige och han bara snor och snor, han har tagit bort en hel del övningar som jag inte får använda mig utav. Axeln har jag aldrig ont i, men däremot så känner jag titt som tätt av den flera gånger om dagen. Jag har fått några rehab övningar och att jag ska ägna mig en hel del åt streching för det är förmodligen där problemet är. Jag är för stel och nån sena som inte får plats där musklerna överlappar varandra i axeln. Detta kommer tydligen ta ett tag att reparera.

För övrigt så flyter träningen på. Fått igång benträningen riktigt bra och lägger mycket fokus på vaderna och hoppas på lite tillväxt.

Idag så körde jag rygg och framsida ben och fick med mig min kära fru att också lyfta lite skrot. Rätt trevligt och titta när det svankas i tighta tights i marklyften. Jag tackar för det bejbi=)

För övrigt så har jag börjat äta som en gris. Ligger mellan 3300 - 3600 kcal om dan och har gått upp ca 1,6 kg , fortsätter på den melodin en stund till.

jag har även handlat på mig en heldel hantlar och kommer köpa lite fler vikter och en situpsbänk sen är jag riktigt nöjd med mitt gym. För tillfället har jag nånstans mellan 250-300kg i vikter.

Igår gjorde jag en herrejösses lyft på jobbet. Skulle lyfta ur en fixtur på jobbet i vår största maskin. Jag visste att den skulle vara tung men trodde inte i min vildaste fantasi att den var så tung. I efterhand så är det jäkla dumt egentligen att lyfta den för hand. Konstiga vinklar kan lätt fixa till en skada och jag kan även halka och ha sönder fixturen eller tappa den på benet eller tappa den i maskinen så nått annat går sönder, med andra ord inget jag gör igen nu när jag vet hur tung den är.

Men när man väl har lyft upp den så är det rätt svårt att sätta tillbaka den utan få fingrar emellan, så det var ju inget alternativ, tog i som en gris och bar ut den ur maskinen och upp på en vagn. Efteråt var jag både trött och anfådd och överaskad över hur jäkla tung den var.

Var bara tvungen att köra ner den till vågen för att få en vikt på aset.. 99 kg vägde grisen. Iefterhand så undrar jag lite själv hur fan jag kunde klättra ur maskin med den i famnen. Hela denna historia är en lite nöjd över mig själv story, dock inget som kommer upprepas. Men kul när man överträffar sig själv.

Imorgon blir det att ge buken baksidalår och axlar en omgång. Hoppas jag är pigg och vaken imorgon får då ska det lastas på ordentligt i marklyftet. Vet inte vart jag ligger i vikter men tänkte börja nånstans på 110 kg och tanken är väll att dra upp bort mot 140 när man blivit ordentligt varm. Vi får se hur det faller sig..

Tack å hej

1 kommentar:

  1. Haha söt du är älskling! Nöjet var helt på min sida!!

    SvaraRadera