onsdag 27 april 2011

en ny anmälan. och en ny löparkompis

japp idag busade jag till det och anmälde mig och min kära sambo Charlotte till midnattsloppet i Göteborg den 27 augusti. Ett löpar lopp ca12 000 löpare (förra året) som börjar 22 på kvällen och är 10 km långt. Tror dettta kommer bli så jäkla bra..

Charlotte har ju inte löpt något innan överhuvetaget så idag blev premiären. Bruden klipper till med 3.5 km innan hon vill stanna. Snitt tempot blev 7min/km. Å detta blev en perfekt runda för mig.

En jäkla ökning hon kommer att göra nu de närmaste 4 månaderna, jag har anmält oss till klass 5 och det betyder att man springer loppet under 60 min men inte snabbare än 56 min tror jag det var. så från 3.5 km i 7min/km till 10 km i minst 6min/km.

Ska bli sjukt kul att följa och givetvis slänger jag in lite hur det går för henne, mycket bra jobbat idag i allafall

1 kommentar: