onsdag 20 april 2011

nytt inköp

satt inatt på jobbet och bläddrade igenom nya nummret av runners. I tidningen så är det ken artikel om att komma i form till gbg varvet med ett träningschema. Snacka om att jag kände mig nervös, enligt det schemat ska jag imorgon springa 10 km och några dagar senare ha backträning och ett par dagar efter det 16 km distans. Detta tror jag aldrig mina knän pallar..

Men jag har ju vilat och vilat och vilat, så får försöka börja träna lite nu inför detta.

Har länge funderat över mina skor som jag springer i, det är ett par lättvikts dojor med inte så mycket fokus på stabilitet.
Idag kände jag att det spelar ingen roll om skorna väger 5kg styck bara dom dämpar påfrestningarna för mina knän. Blev att inhandla en stabilare lite klumpigare löparsko som jag ska försöka träna i nu. Hoppas verkligen att det var rätt tänkt och att det hjälper.

För övrigt önskar jag mig lycka till och tar 10 km antingen imorgon eller på fredag. Dock väldigt lungt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar