tisdag 18 oktober 2011

Hej

Det som tar mest tid i mitt fall gällande träning det är nog allt loggande om träning. Nu har jag 2 sidor som jag följer upp alla träningspass på plus att jag loggar min morgon puls varje vecka och att jag nu räknar allt jag äter in i minsta lilla kalori..

Inte för att jag ska gå ner i vikt mer för att jag nu har tänkt och satsa till våren på att bygga på mig lite muskler. Så all jag stoppar i mig kommer upp på en lista så jag ser exakt hur mycket proteiner, fett, kolhydrater, omättat, mättat, fibrer, vitaminer, kalcium, osv jag får i mig. Fy fan vad jobbigt tänker nog många nu. Tycker faktiskt det är skit kul och ha 100% koll på vilken bränsle min kropp går på. Förtillfället håller jag på och testar lite vilken kcal nivå jag ska ligga på. Veckan som gick så snittade jag 3000 kcal med fokus på ca 2g protein per kroppsvikt om dan.. Det reulterade i -0,3 på vågen men upp 0,2kg i muskler. Så det är väll bra..
Men jag ska försöka äta lite mer för att kunna bygga optimalt, men det känns som jag inte gör annat än och äter. 3000 kcal är skit mycket mat om man äter nyttigt och näringsrikt.

Löpningen går lite till och från sprang för nån dag sedan 13km på 60 min och det är väll hyfsat, dock var jag riktigt trött och en grym träningsvärk efteråt. Löpningen kommer att bli lite åt sidosatt nu, men ska försöka hålla det till mellan 2-3 pass i veckan i allafall..

Träningen fungerar överlag bra har en axel som strular lite men annars känns kroppen kanon. Skulle tro att det är kosten som gör att kroppen annars känns så hel som den gör..

Det hade varit kul och ta lite bilder nu och sen jämnföringsbilder till våren. Får se hur det blir med det där, eller rättare sagt om jag lägger ut det här=)

Allt för idag


1 kommentar: