tisdag 25 oktober 2011

paj och pannkaka

precis så känns min gymsatsning. Axeln är tyvärr helt paj och har problem med den även utanför gymmet. Tydligen en inflamerad slemsäck. 1 vecka ska jag ta 2 alvedon + 1 ipren 3 gånger om dan.. väldans massa piller blir det. Börjar det inte bli bättre efter 1 vecka så är det läkaren igen som gäller, men om det nu skulle bli bra så kan jag nog glömma på att lasta på massa vikter på ett tag framöver.

Förövrigt så känns mina 3000 kcal som en rätt stabil mängd. ökar lite mindre än 0,5 i vecka så det känns perfekt. Dock nu när jag inte kan vara på gymmet så får jag nog sänka lite och börja springa lite mer istället.

Jag var i Kumla i helgen då jag vaknade lite tidigare än klockan på lördagsmorgonen så passade jag på att jogga 8 km. Riktigt trevligt att ta en runda på sina gamla gator.

Idag var jag hos företagshälsan på jobbet och tog massa tester på olika värden och annat. Även han jag pratade med axeln om. Det roliga med detta besöken var att jag fick se alla mina gamla värden från 2007. Dom var absolut inte dåliga då men däremnot så var dom otäckt bra nu. Skulle vilja prova att sätta in alla de värdena jag hade för endag och bara känna hur det känns.

Ibland får jag höra att -du tränar för mycket.. - hur fan har du tid. och så vidare.
Angående tiden så tar det mig 1-1.5 timma om dan. I gengäld så tittar jag istortsett aldrig på tv. Jag har ingen aning om vad det går för program idag. Och om man räknar hur mycket mer jag orkar göra och har ork till att göra så är denna timman rätt enkel att räkna ihop.

Har man träning som endel av sin vardag så får man in massor av andra saker också på ren automatik, och man planerar även sina dagar så tiden räcker till bättre.

Nehe nu ska jag knyta dojjorna och springa till jobbet. hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar