torsdag 27 oktober 2011

Mycket på gång

Idag tog jag in löpbandet och sprang igenom ett avsnitt vänner och tv4 nyheterna=) även fast löpningen gått segt så känns det nu rätt trevligt igen. Nu har jag gott om tid att springa också när min axel är paj.

Axeln känns lite bättre idag, jag kan få upp armen till huvet och tex tvätta året i allafall som var en omöjlighet för nån dag sedan så det går frammåt..
Hoppas på att jag bara behöver ha hel vila från gymmet hela nästa vecka och att jag sen kan börja lite förssiktigt igen, ska däremot aldrig mer i mitt liv göra armhävningar.

Har sakta men säkert dragit i gång ett litet projekt om att skaffa gym på jobbet. Det känns väldigt positivt och jag tror att det kommer att ros i land denna gången. Och om det blir så ska jag nog börja köra mer fitness inriktad träning. fitness five grejern är nått som jag börjat få lite intresse för. Första helgen i december är det fitness festivalen i Göteborg, förhoppningsvis så ska jag dit och tror att det kommer bli svinkul..

Öob kör en kampanj nu igen med löpband som har upp till 16 km hastighet för 3500. Sist dom hade det så blev det inget pga snålhet. Denna gången kommer jag nog missa det pga fattigdom=) ska försöka kolla över myntfacket i plånkan å se om jag ska slå till.

Pga av lite dåliga eller uteblivna resultat på mina tränade tjejer så har jag nu dragit igång ett litet projekt för att man i början av veckan planerar allt från kakor kost och träning. Man får ett visst antal poöng för varje kategori man klarar.

I början på vecka ska man uppskatta och planera sin vecka med både kost och träning, i slutet i veckan ska man ha nått sitt mål i poäng. Detta hoppas jag kommer ge resultat. Vi är inne i vecka 3 nu och efter denna ska vi utvärdera lite och eventuellt göra om lite. Max poäng per vecka är 123 och de var mitt mål denna veckan. Det suger. Finns inget utrymme för nått "fusk" måste träna kroppseffektivt i 7 dagar äta efter mitt kosttänk jag kör nu. Och betyder även ingen alkohol ingen läsk inte ett enda popcorn. Men men kommer vara nöjd när jag klarar det men ångrar att jag inte gav utrymme för popcorn i allafall på lördagen.

Nehe tack hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar