söndag 13 januari 2013

kommer få jobba hårt


Denna veckan har varit kanon.
Måndag gym
tisdags gjorde jag Brandmansfystest i Älmhult (mer om det snart)
Onsdag gym och löpning
Torsdag löpning
Fredag och lördag gym
Söndag löpning.

och nått liknande såg förra veckan ut också. Som ni ser så är jag igång hyfsat i allafall. I helgen testade jag lite vart jag ligger i min total i styrka. Inte så bra som jag har trott. Bänk 130, dock efter ganska många set så här finns ganska mycket att hämta. Böj 130 inget att snacka om helt rättvis siffra. Mark 165. Finns inte ett kg till att hämta. Totalen blir 425kg. Jag saknar 75kg till mitt mål för 2013.
Ev har jag varit alldeles för tuff mot mig själv, men har aldrig tränat för just styrka så vet egentligen inte vad jag har att vänta mig. Ensak som är säker är att jag lär få jobba hårt för det.

Sen till Löpningen. Skrev i förra att jag troligen gör det på 24 min, detta tror jag inte är sant och vill ändra den uppskattningen till 25min. Att springa 5km under 20 tror jag kommer vara bland det värsta jag gjort. Fy i helvete vad jag kommer få kämpa enda från start. Jag har inte anmält mig till något lopp ännu för jag vet inte hur lång tid jag behöver på mig. Säg att jag i snitt kapar tiden med 15sek i veckan så tar det mig ca20veckor. och det är förlångtid så jag måste verkligen få till kvalitetspass i löpningen.

Träningen kommer se ut så här
Måndag: Bröst axlar triceps, med fokus på bänkpress och speciellt tunga set
Tisdag: Ben med fokus på knäböj och avsluta med en löparrunda. Nu tycker nog många att jag inte ska blanda löpningen och benpassen på detta sättet. Ne kanske inte men jag har aldrig testat och bara för att "mårten" tycker det är dåligt och hans studie säger att det inte är bra så vill jag ändå göra det.
Onsdag: Rygg med fokus på tunga mark underarmar och biceps. (tänker INTE dra nått rekord med remmar) Tjejer använder remmar=)

Torsdag: Löpning, intervaller
Fredag: Löpning
Lördag: dom stora 3 och övrigt som jag vill bli bättre på. Bänk, mark, böj, chins, militärpressar är rätt kul. Det som faller mig in i allafall.
Söndag:Löpning

Vila? Jag kommer garanterat att vila. Det är omöjligt att få ihop det med ungar jobb, frugans jobb och så vidare. Men går det ihop så vilar jag inte förens jag känner mig sliten. Vilketsom så blir det en hård vår.

För att klara mitt löparmål så behöver jag vara lätt som en fjäder. Ner till 78 inga problem men max för ändamålet är 76kg absolut max, det kommer bli tufft.

Nu fick ni lite att läsa igen

1 kommentar: