torsdag 10 januari 2013

2012-2013

Godag kära kamrater.
Thailand var bra helt underbart och hade en fantastisk tid med min fru.

Jul var också bra och nyår var bra men lite för mycket av det goda=)

Året 2012 ser jag som ett år gällande träning som nästan bara rann förbi utan att jag direkt utvecklades nått. Jag cyklade cykelvasan och ränneslättsturen vilket var kanon kul och tiderna kändes helt ok. Men tanken med 2012 var att dra ner mycket på konditionsträningen för att bygga mig större.
Tycker att det gick sådär. Tycker absolut inte att det har gått bättre bara för att jag försökt optimerat på gymmet. Ne jag glömmer 2012 och ser det som ett bra träningsår men inget som jag kommer minnas framöver..

2013
Idag väger jag 80.5 ska ner 1kg sen får det stå där enstund.
Förväntningarna på 2013 är höga. Jag ska inte försöka lägga på mig mer massa, men heller inte tappa det jag har. Nu har jag provat att försöka vara uthållig (göteborgsvarvet, cykelvasan) jag har provat att försöka bygga mig större. Detta året ska jag försöka bli snabb och stark.

Målet är.. 500kg i totalen(marklyft bänk böj) och 5 km under 20minuter. Idag springer jag nog på ca 24 och min total uppskattar jag till 420kg så det kommer att behövas jobbas rätt bra på detta. Mina 5 km springer jag givetvis på ett lopp och inget som jag arrangerar själv med egen tidtagning och ett eljuspår som "garanterat är 5km" står ju på skylten..
För att springa snabbt behöver man vara lätt och för att lyta tungt behöver man vara rätt tung. Tanken är att jag ska vara halv lätt =)

Välkommna till mitt 2013

1 kommentar:

  1. Guld! Välkommen tillbaka till löpningen:) Ska bli grymt skoj att läsa och följa dig:)
    God fortsättning på dig polarn!:)
    //Johan

    SvaraRadera