söndag 27 januari 2013

vintern bästa tiden på året

ännu en vecka på 2013 har paserat

Måndag- Gym med Mattias. Mycket bänk blev det, och på sista settet tänkte jag slå mitt förra bänk rekord på 137.5. Då säger mattias vad har du tagit som mest? - Det är detta. -Jaha trodde du tagit 140. - Det kan jag väll.

Lägger på 140 och börjar sega upp det. Jag var helt säker i många sekunder under lyftet att det här får jag upp men efter bra mycket segande så viker sig höger axel och det är bara att ge upp. Hade jag värmt upp annorlunda och inte "kört" bänk så hade det garanterat gått upp. Senare på dagen så hade jag så ont i axeln att armen inte gic att använda till något och jag trodde att bänk var bara att glömma hela våren. Redan dagen efter så kändes det bra och den fungerar som den ska.

Tisdag- Gym ben. Mycket knäböj och vader. Gymmade i löparkläder för att kunna ta en turefter passet. Rätt ungt de första 100 metrarna.

Onsdag - Gym Med Mattias. Lika bra pass som alltid, vet knappt om man ska skratta eller gråta efteråt. Märkte under marklyft passet att jag måste köpa med vikter till min internationella stång då jag hux flux lagt på alla jag hade av den varianten.

Torsdag - gymmet körde enbart lite axlar. Detta passet var inte meningen. Dagen var tänkt att vila på men efter lite pressar sug så blev det 30 min utsida axlar.

Fredag - Löpning. Körde intervaller 500 uppvärmning och 500 meter konstant fart vad jag tyckte att jag orkade, 500 meter lugn jogging och sen 500 meter ös igen.
Hela passet blev 5*500ös och 5*500 jogging. mina ös såg ut så här i tempo
1: 4min/km
2: 3,48min/km
3: 3.37min/km
4: 3,46min/km
5: 3,58min/km

Nöjd med det och sjukt jobbigt.

Lördag - Bänk Chins marklyft och armar på gymmet. Lördagar har jag lite "roliga timmen" på gymmet

Söndag: Löpning passet blev 6,5 km var av de första 5(som är målet)  hade jag på 24:30 ch toalensnittde ag 4:54 på. Börjar kännas bra i stegen

Jag har egentligen massa saker att skriva men känns redan som det är för långt detta får nog skriva lite oftare än 1 gång i veckan...

Avslutar med

Livet är för kort för att spendera på dåliga vänner  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar