torsdag 31 januari 2013

lite av varje

Får nog skriva lite oftare, hinner ju inte skriva allt jag vill och allt blir bara rörigt.

Måndag Gym med Mattias
Tisdag gym själv
Onsdag med Mattias och på morgonen efter jobbet en löprunda



Det jag ville ha sagt med rubriken på förra inlägget var. Vintern är en jäkligt bra tid för att träna på. Man behöver sällan bekymmra sig för överdrivet varmt på gymmet eller stekande sol som tvingar en att välja solstolen eller regn och blåst som brukar finnas i svensk sommar.
Vistt lite kallt och halt men det finns kläder för det, svårt att hitta på en anledning att inte ge sig ut.

Nåväl imorse så fick jag trycka in ett löparpass innan jag skulle gå och lägga mig. Tänkte att jag skulle testa 3km på dit igen. FAILED
Jag kom 2.1 km i ett snitt på 4:11 tempo. Med ynka 900 meter kvar var jag tvungen att ge mig. Misslyckades?
Jo på ett sätt, på ett annat inte. Innan jag började springa hade jag sån sjukt träningsvärk i röv och lår efter Tisdagens knäböjpass. Jag har varit lite förkyld och ont i halsen i början på veckan. Inget jag kände av när jag sprang men känns tyvärr av mer nu.
Jag ser det så här.
Man kan inte misslyckas med nått man inte är kapapel till. Det kallas isåfall superkrafter. Men Springer man i utvalt tempo tills det helt enkelt inte går längre så har man pressat sig så långt som var möjligt för den dagen.
Lösningen på det hela för att slippa ge upp är att löpa mera. Blir nog att börja springa mer hem från jobbet på mornarna, men mer löpning brukar för min del inebära knäras så det är lite balansgång.

Idag är det den 31 vilket betyder att jag har varit utan tobak och alkohol i 1 månad. Kan inte må bättre

Jag kom in som deltidsbrandman, alla tester gjorda och jag har blivit godkänd. Ett test kvar och det är att se att hjärta fungerar och en läkarundersökning.

Lite vad som inpirerar mig för tilfället

I Söndags träffade jag en kamrat som har gjort en egen resa. Mycket imponerande att få se i verkligheten. Så sjukt kul när andra lyckas. Kost träning har gett han en helt ny kostym. Bra jobbat

Gym kamraten, ser fram emot varjepass. När man tror att man gjort det bästa möjliga pass så gör man ett ännu värre. Känner att jag utvecklas nått enormt. Och utveklingen går frammåt där med.

Min Bror. Växer så det knakar. Stundtals mer seriös en vad jag är gällande både kost och träningen. Sporraren verkligen att det går så bra för honom för det får mig att kämpa hårdare. Vi ska köra dieten tillsammans i vår och kan redan nu garantera att det kommer bli sjukt.

Facebook meddelande från en kompis med texten. Jag har tappat 6kg sedan nyår.

Jag själv inspirerar mig för tilfället. Längesedan jag hade sånna ambitioner att nå frammåt och verkligen ge gärnet

Så underbart med människor som sträcker på sig för att de lyckas. Att man får motivera och motiveras är helt underbart.

Allt för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar