fredag 28 juni 2013

Vända om innan man är framme

Denna veckan har varit riktigt bra. Varenda träningspass har suttit perfekt. Blivit en hel del promenader då jag har blivit lämnad ensam hemma. Helt sjukt vad jag la ner mer energi på min träning när jag blev själv i huset, kosten har varit perfekt, morgon promenader och fastan har blivit ca 20-21 timmar varje dygn.

Känner dock att jag fasnat lite. Svårt att pressa vikter, alla måtten på kroppen är det samma och vikten håller sig riktigt stabil på 76-77 kg. Utvecklas lite fördåligt. Visst kan skära ner på kcal lite till. Jag kan motionera bra mycket mer. Att göra det lilla extra för att nå så lite mer känner jag ovärt. Det blir mindre tid för familj och hus.

Från och med idag räknar jag att det är ca 9 veckor tills sommaren är över(hemskt) frågan är om jag ska stå och kasta hantlar hela veckorna och stå stilla på den platå jag känner att jag nått eller om jag ska skära ner kcal intaget och bli lite bättre men i resultat att styrkan får lida ännu mer. ELLER ska jag slå om helt och hållet och börja äta som en kar igen och pusha vikter och försöka växa till mig igen.
Jag kan verkligen inte bestämma mig. Men nått av det måste jag nog hitta på för händer det inget åt nått håll snart så kommer motivationen att dala.

Hur som helst.


Drog ett marklyft här om dagen på 180kg vilket är mitt person bästa. Mitt mål för 2013 är ju 500kg i totalen (Bänkpress marklyft och knäböj) Jag har ju inte kunnat kört knäböj på rätt länge pga lite kassa knän men nu börjar jag komma igång igen, Hittils i år har jag gjort bänk 144,9 mark 180 och böj 132,5 =457,4
Rätt tufft att nå 500.
Bänken tror jag inte att jag kommer så mycket längre. Marken bör jag kunna göra 20kg till innan års slutet med andra ord behöver jag strax över 20 kg till i böjen, här blir det problem. Men jag brukar ju inte ge mig och det får börja bli lite hårdträning i dessa tre.
En bild från dagen och en annan ihopklippt som jag tycker är lite mysig=)


Dagens morgonform och ett morgon paket=)


 Ett ihop klipp från olika tider
 Pass med bror från förra veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar