söndag 6 maj 2012

veta när det är nog

På Lördagar och Söndagar så har jag alltid vila från gymmet. Praktiskt om man planerar att åka iväg + att man får två dagar i rad av välbehövlig vila. Även om man kan tro att det är på gymmet man får reultaten, så är inte fallet. Gymmet bryter ner kroppen det är det man gör efter gymmet som bygger en starkare. Resultatet av ditt träningspass är till stor del hur du äter sover och vilar musklerna som du precis har tränat.

Finns många muskler som är lätta att överträna som man inte riktigt tänker på.
Armar andvänder man egentligen hela tiden vad man än gör för övning. Generellt kan man säga att alla drag övningar aktiverar även biceps(framsida överarm) och alla press övningar aktiverar Triceps(baksida överarm). När jag har kört drag övningar tex så kör jag alltid ur biceps med 1 eller max 2 övningar efteråt mer behövs absolut inte, samma med triceps.

Och mage lägger jag in lite då och då eftersom den får rätt mycket belastning i istort sett alla övningar. nån gång i veckan kan jag tycka att den behöver en omgång men inte mer. Och när jag kör det så kör jag det tungt. 25kg hantel på bröstet sen bara mata situps på det. Mer behöver inte betyda bättre.

Men mina vilohelger blir sällan vila eftersom jag brukar ge lite prioritetsmuskler lite smäll istället, näst intill alltid vader( har världens minsta vader) Och nu sista ggr har det varit lite prio med bredden på ryggen.

Med andra ord så tränade jag mån tis tors fre lör sön. 6st stenhårda pass på diet. Idag skulle jag ha vilat men kände va fan jag tar ett tungt pass. Gick skit och inte så konstigt det. Jag visste egentligen innan jag börja att det här borde du inte göra.

Det värsta med att driva sig är inte att man får ett dåligt pass, det är allt annat som följer med en med ett sånt pass. Man tycker man är klen att man har tappat alla muskler under dieten och att bara fettet är kvar och bla bla bla, man blir helt enkelt lite halv depp. Det många gör är att försöker träna hårdare för att bli bättre och sparka bort dessa tankar, svaret är istället VILA. Kommande vecka blir det mån vila tisdag rygg, onsdag lite prio förmodligen ben. Torsdag vila sen på Fredag drar jag igång ordentligt igen.

Nu kommer jag få välbehövlig vila i kroppen och jag kommer vara redo som skjuten ur en kanon innan jag äns har funderat på ordet svacka.. Ska försöka få till en joggingtur varje dag under vilan istället..

Nu till nått annat
Hittade på en egen potatissallad idag med lite vad som fanns i kylen. Detta vart riktigt gott. 1portion 170 kcal. Nått jag garanterat kommer göra fler ggr under sommarens grillsesong. Perfekt under diet


recept för 4 personer
2 tomater
1 halv gul paprika
4 kokta potatisar (300g)
1 burk lätt creme fraiche paprika/chili
135g isbergsallad
½ gullök
1 vitlöksklyfta

Rör ihop låt stå i kylen nån timma..
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar