onsdag 30 maj 2012

dietens slut.. Förebild 9 månader sen

Jag har några dagar kvar på diet men vikten får va vad den är nu svävar jag bara fram och får nöja mig med som det blev. Jag hade gärna tagit ca 4 kilo till men man måste också tänka att för varje kg jag går ner så tappar jag även lite muskelmassa..
Jag är ju testarnas konung och testar mig fram hela tiden hur saker och ting funkar. Och nu tänkte jag testa ett annat sätt att äta för att kanske slippa dieta så hårt som jag gjort denna gången. På träningsdagar över äter jag med ca 10% och på vilodagar under äter jag med ca 10% och hoppas på att detta ska få mig att hålla kvar den formen jag är i nu och förhoppningsvis bygga lite mera massa.
Året som har varit har varit ett ganska bra år förutom axeln. Jag var helt borta i 2 månader och sen var det i ca 7 veckor som jag tränade väldigt begränsat och var av med alla pressövningar. Men jag tycker formen landade hyfsat och jag får känna mig nöjd..

Jag har en liten jämförelse i mitt huved som jag tänkte dela med mig till er

Ser man kalori räkning på exakt samma sätt som sin ekonomi så är man garanterat hemma. Tänk att istället för lön så får du varje månad ca 60 000 kalorier, dessa kalorier ska fördelas på hela månaden och du har ingen lust att leva snållt i slutet bara för att du frossade vid "löning"
Säg att du skiter i detta och bara äter och äter(kredit efter kredit) efter ett tag så måste detta betalas tillbaka man kommer inte undan. Tyvärr är inte bara straffet en hög ränta utan din kropp som du ska leva med hela livet. Hjärt och kärlsjukdommar och andra problem som övervikt drar med sig..

Men säg att du jobbar över och får ut mer pengar(motionerar och får fler kalorier) yes. kanon då kan du ju leva lite lyxigare..
Tänk att leva en hel månad med att aldrig få titta hur mycket som är kvar på kontot. inte så lätt att veta vad man har att röra sig med..

Kalori räkning för mig är självklart och jag stormtrivs med det. Jag vet exakt om jag kan äta kaka till kaffet om jag ska ha sås på pizzan eller inte och i slutet av månaden så ligger jag alltid i fas. Tycker ingen ska räkna om man inte vill men jag tycker man ska ha lite koll på hur mycket kcal det är i 100g potatis mot i 100g pasta, tex

Ens bostad eller bil kan man rasera hur mycket man vill, det går alltid att flytta därifrån. Men att rasera sin kropp och försöka flytta därifrån det är värre. En liten tankeställare bara..

Nu till sist kommer min bild.
Den gamla bilden är för 9 månader sedan, då jag även då dietade för att va snärt till min bröllop. Den andra bilden är tagen idag och har exakt samma vikt som för 9 månader sen och det gör mig glad eftersom jag ser skillnad på bra ställen..

Varsegoda
Puss och hej

1 kommentar:

  1. Fan va dåligt med inlägg, skärpning!!

    lilldill.blogg.se

    Sörman

    SvaraRadera