lördag 29 september 2012

Bortom all kontroll

Innan jag gick och la mig i Onsdags så ställde jag klockan tidigare för att jag skulle hinna med ett löppass innan jag skulle hämta ungarna på dagis.

Klockan ringer. Min första tanke är, regnar det så skiter jag i det. Jag tittar ut genom fönstret och det är kanonbra väder. ÄNDÅ så skiter jag i det. Det här med att träna när jag vaknar är inte min grej, max en promenad men fan inte nått ansträngade.

Igår skulle det ha blivit ett ryggpass. Men eftersom dagens lunch bestod av Kina buffe´så blev det platt pladask på sofflocket istället. Som tur är tog jag igen det passet idag, med råge.

Jag tänker från och med imorgon börja räkna kalorier igen, jag trivs helt enkelt inte med att fammla i mörkret. Jag går upp i vikt och jag får garanterat i mig dom proteinerna jag behöver. Men jag har nada kontroll och jag gillar det inte.

Idag skänker jag en extra tanke till den stackarn som dog på lidingöloppet, ensålänge har man inte hört nån orsak. Men jag tycker sånna dödsfall är riktigt hemska.

Nu ska jag ta hand om mina ungar, den ena snorar värre än niagarafallet och den andra är helt utslagen av febern.

Trevlighelg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar