söndag 16 september 2012

Tjockar på mig

Hoj

Riktigt missnöjd över mitt förra inlägg om cykelvasan, hade så mycket att skriva och berätta om denna upplevelse. Jag antar att jag egentligen kanske inte orkade skriva. Skit i det nu blickar vi frammåt. Har en bild därifrån förresten. Jag ser stenhård ut och det är enbart för jag är så tömd på vätska. Tro mig hur mycket man än fyller på längsvägen så är det svårt att inte tömma vätskan endå på 4 timmar

Jo min träning idag.
Jag varken springer eller cyklar nånting för tillfället. Jag försöker träna mindre och äta mer. Varför?. Jo nu vill jag försöka bygga upp mig lite för vill inte vara så liten som jag känner mig efter diet.
Varför träna mindre? jo för att jag har märkt att jag bygger istortsett ingenting av att träna mer. Jag har dragit ner det till 4 pass i veckan styrketräning och 3 hela vilodagar. Tycker det funkar kanon och jag har mycket bättre ork på gymmet. Innan körde jag nog 6 pass i veckan på gymmet och det gav bra mycket mindre

Jag har även gott tillbaka till papper och penna på gymmet. Jag loggar nästan allt jag lyfter för att kunna pressa mig varje pass lite extra. Detta i samband med en jäkla massa mat så har jag börjat fläska på mig lite igen. Och massa mat är rätt mycket mat. Jämnför någon som äter mycket mat så äter jag säkert inte långt ifrån dubbelt så mycket. Detta har ju resulterat i att 6 packet dämpas ner mer och mer och det är absaolut inget roligt. Jag älskar att vara i bra form.

Jag har lärt mig att ska jag vara i konstant bra form fett mässigt så blir jag aldrig större. Man får lära sig att blunda lite när man går förbi spegeln och intala sig att det kommer bli bättre efter nästa gång man får gå på diet igen. Jag räknar inga kalorier förtillfället, så länge jag ökar på gymmet så fortsätter jag att trycka i mig mat. Jag köpte mig t.o.m ett par växa i jeans i strech tyg som jag ska kunna ha nu under min gå upp i vikt tid(Bulk)

Jag har hittils lagt på mig 6kg ungefär, varav 4 utav dom hade jag säkert gått upp redan efter 1 vecka när jag slutade dieten.
Idag väger jag 84 kramgoa kilon och tanken är väll att jag ska ligga runt 90 innan jag dietar, men allt kan ändras.

Planerna till nästa år är att springa nått form av ler race. Dom brukar vara från  5km till 1 mil i riktigt otäck träng. Midnattsloppet kommer jag till 99% att springa med frugan. Det är väll det jag planerar lite i förväg.

Sen har jag fått förfrågningar om jag ska ställa upp i marathon eller vätternrundan. Detta kommer förmodligen aldrig att ske. Jag skulle tröttna 14 ggr om på den träningen som det krävs och tror att efter halva sträckan hade jag fråkat mig själv vad jag håller på med. Ne kortare evenemang är min grej då man kan lalla runt med lite grundkondition.

Tog en bild på mig själv idag. Bilden ljuger ju en hel del egentligen. Så som jag ser ut på bilden gör jag ju enbart när jag är mitt i passet på gymmet. En vanlig dag är jag bara liten, tung och kramgo=)

1 kommentar:

  1. Hahah klockrent linne:)
    Kör hårt lillgrabben, följer dig dagligen;)

    SvaraRadera