onsdag 12 september 2012

Cykelvasan

Det har ju blivit några lopp för mig de 2 senaste åren, eller 5st i allafall.

Göteborgsvarvet var kul för det var debut och det var en tack och hej från min gamla tjockiskropp, väldigt bra och trevligt arrangemang.

Blodomloppet i Jönköping, hyfsat arrangemang svårt att ge det en ärlig chans när jag bara hade Varvet att jämnföra med. Men slog person bästa på milen där så ligger mig ändå varmt om hjärtat. 41:19 har jag för mig?

Midnattsloppet. Kasst arrangemang men helt underbar löpning även fast jag sprang med feber(idiot) Men längtar dock efter att få springa det igen

Ränneslättsturen, Mycket trevligt evenemang 43 km mountainbike cykling i riktigt tuff tränng. Detta är de lopp som jag tagit ut mig mest på av alla. Riktigt kul

Cykelvasan..............
Helt underbart. 10 poäng rakt igenom på alla punkter snabb bana som gick riktigt mycket på skogsstig, lite grusväg och ännu mindre asfalt. Detta ska jag göra igen absolut, men året som kommer så är jag tyvärr inte hemma när det går.

Loppet var 94,7km i skogsmiljö och tog mig 3h 52 minuter vilket ger mig en snitt på 24.4km/h ungefär. Dock trodde jag snittet skulle vara högre för jag låg hela tiden och pendla mellan 30-40 km/h men klart de långa backarna som man ibland låg ner mot 5km/H som drar ner snittet så.
 Jag hade en bra dag och allting funkade för mig.
Alldeles underbar bana där det gick riktigt snabbt vissa partier. Hade kunnat åkt några minuter snabbare än vad jag gjorde. Trängen från ränneslättsturen satt i bakhuvet och ville inte gå ut för hårt. Efter ca 2 mil så vågade jag ge på allt och hålla det rästen av banan.
Jag är jätte nöjd med min tid.
Vasan kommer alla ggr på plats 1 av alla lopp jag gjort. Efter vasan så har jag cyklat 0 km, tyvärr. Efter en sån rolig bana är det svårt att hitta motivationen genom att bara plöja grusvägar, men det kommer nog tillbaka framöver..

Nog om lopp

Nästa inlägg kommer jag berätta vad jag gör idag, hinner tyvärr inte det nu.

på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar