söndag 30 september 2012

App lapp sa att du slapp

Nu har jag börjat räkna kalorier igen, fy fan vad skönt det är. Tog ett 12 månaders på Shape up som jag har använt mig utav innan när jag räknade. Jätte mycket nya uppdateringar sen sist jag använde det.

Jag har ju en sån här våg från whithings som mäter "leanmass" och "badyfat" den synkar automatiskt genom wifi till datorn. Nu fanns det en app som även synkade direkt till Runkeeper som sedan synkade det till Shapeup. Sen hittade jag en app som heter Gym Hero som synkade med både runnersworld.com och Runkeeper. Och tanken är väll att allt detta sedan ska synka över till mitt Shape up konto.

Satan vad appar det blev har inte hunnit testa nått vidare ännu hurvida det funkar ihop men det löser sig nog med tiden.

Idag blev det bröst och axlar. Eftersom min axel har börjat strulat litegrann igen så stod jag över bänkpressen helt idag. Inget allvarligt men jag känner ändå att den inte är 100%. Jag tränar smartare än förr, så valet att skippa bänken var rätt enkelt.
Helsike vad mycket power det blev över till de andra övningarna heltplötsligt. Nu kunde jag helt plötsligt köra med dröm vikter i alla övriga axelpressar och axlarna hade mer ork än vad de brukar ha. Undra om man ska ta och släppa den här matcho prylen med bänk, den bara jävlas ändå.

Kalorierna lägger jag på 3100 så länge men är rätt övertygad om att det är för lite, justeras efter hand.

allt för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar