söndag 9 september 2012

Godkväll kamrater

Nu var det riktigt längesedan det här, får väll skriva ett par rader om min sommar.

Mina första veckor på semestern var mina hårdaste veckor detta året. Varjedag inleddes med en promenad och hela familjen följde med. Gymmet gick kanon och inga skador överhuvetaget under sommaren.

Fokus låg ju givetvis på cykling eftersom jag skulle cykla cykelvasan.

Vi spenderade 1 vecka i Kumla vilket var perfekt för då hade jag tillgång till 2 olika gym med gymkamrater, det tråkiga med den visiten var att min cykel åkte på duktigt med stryk och fick genomgå en större lagning.
Inklusive sommarens service plus allt som skulle fixas innan starten på vasan så har jag lagt ner närmare 6000 på den jäveln så det har varit en kostsam historia.

Några dagar spenderade vi på High Chaparall och det var helt underbar cykling i på deras ridvägar och 4 hjulingsstråk. Den kvällen cyklade jag 12km på ca 50 minuter. Där kan man snacka om tuff och utmanande träng.

Mitt under det passet så råkade jag cykla rakt in i mexico city, så om nån vill ha "fri entre" så kan jag bakvägarna in=)

Sen var vi på öland med husvagnen i en vecka och där lyckades jag goggla mig fram till ett gym som hette KraftWerk inne i Kalmar som jag besökte 3 ggr om jag inte minns helt galet. Bra Gym men lite väl fint för min smak, och dyrt.

På öland fick vi också besök av Cykel Ola med familj så vi tog en runda över ett par ko ängar med hojarna en riktigt tidigmorgon. Minns jag rätt så var vi på sadlarna strax efter kl 6 på morgonen. Den rundan varade under en timma men den var jäkla så trevlig. Snackades mycket skit, cyklade rakt in i en ko svärm på ca 30 kor alla sprang utom den stora tjuren, han ville istället att vi skulle trampa på lite extra=)

Denna veckan blev det också 2 löprundor över åkrar och skog. perfekt de stunder vi hade lite oflyt med vädret.

så träningen flöt på bra och kändes ju bra efter semestern att man slapp börja om från 0.

Tänkte jag skulle skriva om en riktigt häftig upplevelse, nämligen cykelvasan.

Det får vänta tills nästa vecka så jag inte tråkar ut allt för mycket. Då kommer det också lite om vad jag sysslar med idag och lite ny inhanlade prylar som har hamnat på gymmet

Hej på er

1 kommentar: