onsdag 3 oktober 2012

Börjat spinna dietplaner

Träningen går bra och nu känner jag mig trygg i kosten.
Jag räknar numera kalorier även fast jag försöker gå upp i vikt. Jag har lagt gränsen på 3100kcal. Detta är en undre gräns så jag stannar absolut inte där men det är minimum vad jag ska få i mig.

Igår blev det ca 3600kcal med lite hjälp från en snickers och en supergodefterrätt som min kära fru hade gjort. Den landade på nästan 700kcal. Toppen tyckte jag.
Proteinet har hittils inte landat under 200 gram vilket är bra på mina ca 84-85 kg

Kommit in i en så kallad läsperiod igen. Läser massor om kost och träning och halkar in på det mesta gällande ämnet.
Har precis halkat in på en journal med en snubbe som kör en väldigt låg kaloridiet lite åt VLCD hållet, Jag tänkte att jag skulle prova nått liknande sen när det är dags. Han har gjort kanon resultat på det och verkar inte som han tappar nån vidare muskelmassa heller.

Själv är jag riktigt sugen på att hoppa på en diet. Men vad man en har för plan så måste man hålla sig till den om man ska ta sig frammåt i denna träning. Att gå på en diet nu hade absolut inte gett mig de resultat jag hoppas på.

Men så här tänker jag inför den kommande dieten efter nyår
Min balans ligger ca på 2900kcal där står jag hyfsat still i vikt(gamla erfarenheter) på min kropp idag har jag ca 17kg fett. varje kg kroppsfett kan släppa ifrån sig ca 70kcal om dagen. Med andra ord 17X70=1190kcal i underskott per dag. Min balans på 2900-1190kcal i underskott ger ett resultat på 1710kcal om dagen. Detta är inte inärheten av en VLCD diet men bra mycket hårdare än vad jag är van med att dieta. Om siffror stämmer i praktiken skulle detta ge mig en viktminskning på 1,19kg i veckan.

Alla siffror ändras dock efter hand kroppssammansättningen ändras. Men skulle man kunna ligga och snurra runt dessa siffror och även få behålla massa så blir min diettid halverad.

Nu skriver jag mycket strunt och tankar, detta är ju ändå inte aktuellt på många månader men jag tycker ändå att det är kul att börja planera lite.

För övrigt var jag minus 0.3kg denna veckan. Det suger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar