onsdag 24 oktober 2012

jobbar på projekt

Idag lekte jag stridsmaskin.
Det hemskaste med att gå på diet är att man blir så jävla liten. Men efter ett pass på gymmet så är man hulken. Allt ploppar fram mer och mer och ser ut som "helvete" i spegeln när man maxar pumpen. Dock nån timma efter passet är man liten och tanig igen.

Börjat fila på ett lite projekt.
Ska hjälpa min kära mor met en diet för att tajta till sig lite. Jag har lovat att jag hjälper henne om hon gör som jag säger till 100% och det lovar hon.

Så idag har jag börjat att ta kort på mina måltider. Och istället för att man väger maten så kommer det stå t.e.x 2 dl hemlagat potatismos, 1 dl sommargrönsaker och så vidare. Då kommer hon slippa väga(hon hatar det).

Tanken är att det ska vara 3 kategorier Frukost/kvällsmat, Middag/lunch och mellan mål. Allt detta ska upp på en hemsida.
Klickar man tex på frukost så kommer det sedan upp en underrubrik med
0-100kcal
100-200kcal
200-300kcal
och samma på det övriga målen.

Säg att man har ett kalori budget på 2000 kcal så kan man själv knåpa ihop ganska enkelt mellan måltiderna för att hamna relativt nära verkligen. Man slipper väga och använder istället ett dl mått när man lägger upp maten istället för en slev.

Detta kommer i förstahand riktast mot relativt kalorifattiga måltider men efter hand så uppdateras kanske även lite mera bulkmat.

Den som vill kommer givetvis få tillgång till sidan när det är dax. Först ska jag köra lite tester men nån frivillig mer än bara morsan innan jag låter alla ta del utav det. Mest för att jag vill att det ska vara ordentligt utbud och justera sådant som är mindre bra.

Hoppas det inte blev allt för rörigt. Skrev ihop lite snabbt vad som fanns i huvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar