måndag 8 oktober 2012

det närmar sig

Idag vägde jag mig, ska inte göra det förens imorgon egentligen. Mycket plus denna veckan och jag är supertaggad inför dieten. Jag har 17.5kg fett på kroppen enligt min våg. Jag väljer att gå efter dessa värden då det ger mig ett hum om det i allafall.

Min första vecka kommer jag äta 1540kcal och så lågt har jag aldrig legat. För varje kg fett jag tappar så kommer jag öka kcal med 70kcal per kilo fett jag tappar. Första veckan tror jag att jag kommer tappa rätt mycket men givetvis en begränsad del från fett.

Efter mina 6 veckor så ligger jag förhoppningsvis på 1890kcal och har tappat 6.51kg fett men på vågen kanske nått kilo mer totalvikt.
Jag skulle kunna börja idag, men eftersom vi ska till stockholm på både hotell övernattning och kryssning i helgen så vill jag inte ha det strikta att rätta mig efter.

Att jag väljer just 6 veckor är för att efter det så åker jag och Frugan till thailand veckan efter och där vet jag att det går inte följa ett strikt upplägg. Tanken är ju jag inför thailand väger ca 78-79kg och då är jag ändå i mål. Ska bli sjukt kul och har redan förberätt sambon på att eventuell ork kommer vara nedsatt. Jag har aldrig haft dålig ork innan. men nu går jag så pass mycket lägre än vad jag brukar göra under diet och har ingen aning om hur jag kommer reagera.

Var hoss massören idag och hon knådade upp min axlar lite. Hennes största tips var att aldrig träna bröst överhuvetaget eftersom man i regel ändå är så stark i framsidan. Jag var inte upplagd för diskusion så jag höll bara med. Men egentligen håller jag inte alls med.

Nu svammlar jag massa igen.

Dax för veckans benpass, ska bli skit sköj. Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar