lördag 20 oktober 2012

35 års kalas

igår så blev det faktiskt lite löpning för mindel. Tog mig ut på en 5 km runda.
För inte alls så längesedan så var jag i topp trimm vad gäller kondition inför cykelvasan i Sälen, Snacka om att kondition är färsk vara. Givetvis har jag grund kondition kvar men mycket mer än så är det inte.

Första 300 meterna gick kanon bra, då drog jag på ordentligt och hade riktigt bra tempo. Jag visste ju att runda bara var 5 km så tanken var att då kan jag ju ösa på lite istället.

Mmm hur långt kom jag? Jo ca 2 km sen var orken totalt slut. Ville men det gick inte. Kändes som benen hade all ork men hjärnan vägrade säga att benen skulle fortsätta. Slutet av rundan så blev det lite gång och slö jogging. helt död efteråt.
Dags att bygga på lite flås tror jag.

Igår var det 35 års kalas med nästan 30 gäster bjudna. Jag kände väll hälften.
Hoppade över smörgåstårtan, kakorna och och efterätten. Däremot kaffe och Whiskey till det. Inte än enda fråga varför jag inte åt och bla bla bla. Tror dock att det var för ingen märkte att jag stod över. Löste det genom att serva mina egna barn extra länge och efter det fortsätta med att leka med barnen, ingen märkte att jag inte ens satte mig vid bordet.

Men åter till whiskeyn. Tog 2 st men ca 5 cl i varje (ca 240kcal) Å helvete vad det snurrade till i skallen. Kan tänka mig att det är resultade från en snål vecka med mycket träning plus en tom magsäck så kroppen kunde ta upp det direkt. Däremot så var det över lika snabbt som att jag kände att det hade slagit på.

Ni som känner mig på riktigt vet vad jag egentligen tycker om alkohol och det är ingenting som direkt ingår i mitt liv. Om jag får gissa själv så tror jag att inom 5-10 år så har jag tagit ett beslut av att bli hel nykterist.

Nåja
Gårdagens mat
1549kcal
Protein 168g
kolhydrater 97g
Fett 18g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar