fredag 26 november 2010

Fredag lyckad mat njutning

Idag var det fredag när man vakna, gick upp lite tidigare än vanligt.. Valet stod mellan löpband eller ut en runda på snötäckta vägar. Idag var det enkelt, blev en intervall runda utomhus. Inte alls så halt och otäckt som jag trodde det skulle vara. Sprang man på lite på sidan av vägen så var det nästan som magneter under fötterna. Gjorde intervallerna på telefonen innan jag började. 5min uppvärmning och sedan 3min lungt och sen 3min förhöjt tempo och detta gånger 6.
3 min kändes precis lagom i denna form av intervall. gick kanon tills sista intervallen, oskottat 2 dm snö över en äng. När tanten säger till mig att nu är det dags att öka tempot. Fanns inte en möjlighet att öka glad att jag fortsatte överhuvetaget så jobbigt det var, men annars gick det kanon. När jag tryckte stopp på mobilen och var klar hade satan tagit över telefonen. Hade nämligen sprungit 6km 660 meter altså 6.66.
Tanken var att jag skulle jogga ner 5 min vilket var väldigt tungt så det blev att gå 5 min istället

Idag så leker jag å min käre sambo "halv 8 hos mig". Eftersom det var en rätt matig förrätt så tog vi detta som lite förmåltid.. Västerbotten paj. Mycket mumma 10 points

Efter middagen blev det lite kaffe sen ut med hund och barnvagn på 1H promenad.

Hemma och umgås en liten stund, och nu skulle Charlotte börja på huverätten. Eftersom jag inte fick vara med i köket så satte jag Nova framför en film och sen smet till gymmet i 1H.
Bröst biceps mage. Tyvärr så ligger jag kvar lite i hur jag tränade för många år sedan. Jag vill ligga på 15 reps ggr 3. Kör för tillfället 10 ev 12 ggr 3. Tror detta är lite psykiskt. Innan när jag gymmade så låg jag på 6 ggr 4 reps vissa övningar t.o.m 4ggr4 reps. Tungt skulle det va. idag har jag lite andra mål med träningen. Men man ska träna så man tycker det är kul så en stund till ligger jag kvar på 10 ggr 3

När man kom hem var det Varmrätt.

Potatisgratäng med rullad lövbit med ost champ och lök blandning i . Fint upplagt med sallad och en go sås.
Fick bli en liten bira till mat(fy skäms, men gott satan)

Efterrätt Cheescake.
Riktigt gott var det.

Hon är duktig tjejen min.

Nu ska jag spendera resten av denna fredag med alla mina 3 tjejer i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar