tisdag 30 november 2010

Tisdag. Humöret sviker mig

Morgonen innan jag sticker hem från jobbet så tar jag 30 min på crosstrainern. Jävligt segt, sirap i benen men gick bra bara jag fick bli ordentligt varm. När jag kommer hem så blir det frukost. Får sällskap vid bordet av älsta dottern. Lägger henne i våran säng och jag tar hennes för att hon ska somna om igen. Jag somnar som en stock. I 10 minuter, vaknar av att Nova gallskriker, Och jag blir klar vaken. Sen är det helt omöjligt att somna igen. 2 sömnpiller så tog det nog till strax efter 8 innan jag somnade. och det är denna 1.5 timmarna i vakenhet som dödar humöret

Somnar med värdens sämsta humör, Vaknar med ännu sämre humör.

Promenad på lite över 1H när jag vaknar trodde jag skulle dra upp gnistan lite. Men ne jag är fortfarande sur. Äter lite mat sen går jag och lägger mig i tv rummet framför brasan och är på grymmt dåligt humör. Stubinen är på noll Charlotte pratar inte med mig så jag tror till 100% att hon vet att jag har noll tålamod för tillfället, även fast jag inte vill visa det.

Kvällens träning skulle bestå av innebandy. Men eftersom att jag var på så förbannat dåligt humör så vågade jag inte gå dit i fall man skulle bli ännu surare och behöva linda klubben runt huvet på nån stackare.

Men tänkte lite att nån kvällsträning ville jag ha, fick bli löpbandet. Alla mina konditionspass består oftast bara av 25-35 min. Bestämmde mig för att kolla hur kroppen funkade lite efter denna tid. ställde timern på 60 min så började min svin sura kropp att springa Kändes bra rakt igenom. Milen hade jag efter 56min och 17 sek.. och 700 meter till på resterande tid. snitt hastighet 10.7km/h

Nytt rekord på milen, men inget anteckning på dessa siffror eftersom det inte är utomhus.
Men givetvis är jag nöjd..(jävligt nöjd)

Och humöret? ja på topp behövde bara svettas lite.

Och till alla som såg eller pratat med mig innan kl 18 idag, förlåt=)

1 kommentar: